Francia plakátos multi a kvótanépszavazási kampány igazi nyertese

2016.08.11. 10:33

Még nem lehet pontosan tudni, mennyibe kerül a kormány népszavazási kampánya, de úgy tűnik, hogy köztéren egy francia multi nyert az állami kommunikáción - írja a Világgazdaság. 

A "kényszerbetelepítés elleni", október 2-i népszavazásról indított kormányzati kampány végleges költségeit csak a teljesítési igazolások aláírását követően tud információt adni a Kormányzati Tájékoztatási Központ, de azt már elárulták a lapnak: a kampány egy a már megvalósult akciókra is vonatkozó keretszerződésen belül zajlik.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda aktuális kormányzati intézkedésekről szóló lakossági tájékoztató kampányaival kapcsolatos feladatok ellátására vonatkozó pályázat nyertesei Csetényi Csaba-féle cégek, a Network 360 Reklámügynökség Kft. és az Affiliate Network Kft. lettek, összesen 3 milliárd forintot fordíthatnak erre a célra a kabinetiroda honlapján elérhető információk szerint.

A hét köztéri, azaz óriásplakát- és citylight-reklámfelületeket értékesítő céget vizsgálva azt látjuk, hogy a legnagyobb károkat a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft. szenvedte el – hámozta ki a VG a Kantar Media listaáron számolt adataiból. 

A Publimont állami hirdetési bevételei idén január és május között felére csökkentek tavalyhoz képest.

Szintén megérezte Simicska kegyvesztetté válását az euroAWK Kft, amelyben Simicska üzlettársa, Fonyó Károly egy ideig 15 százalékos tulajdonnal rendelkezett, bár azóta a német tulajdonos tőkét emelt a cégben, így Fonyó részesedése 1 százalék alá esett.

A Publimont Kft. és az euroAWK idén is kihasított valamennyit az állami hirdetésekből, előbbinek azért is juthatott ezekből, mert nem tudták kikerülni a piac második legnagyobb szereplője kezében lévő felületeket. Ugyanakkor a jelek szerint a magánszféra rárepült a felszabadult területekre, hiszen a Publimont a második legnagyobb bevételnövekedést érte el az idei első öt hónapban, és az euroAWK is a három legnagyobb bővülést elérő outdoor médiavállalkozás között volt.

A dobogó legfelső szintjére viszont a francia JCDecaux Hungary Zrt. került, amely az idei első öt hónapban 15 százalékkal növelte bevételét, ez listaáron meghaladta a nyolcmilliárd forintot.

A cég állami hirdetőktől származó bevétele több mint hatszorosára,

azok súlya a teljes reklámbevételen belül pedig a 2015-ös 2 százalékról 13 százalékra ugrott. Így az állam Brüsszel-ellenes hirdetéseinek legnagyobb kedvezményezettje a köztéren – a végső számok ismerete nélkül vélelmezhetően – egy francia multi lehet.