Bajban a McDonald's, felpörgetnék a házhoz szállítást
További Gazdaság cikkek
- Vészhelyzet van a szomszédban, tömegesen vándorolnak el az országból
- Hátunk helyett a szánkba vettük – a legjobb túrós batyukat kerestük
- Van megoldás, így tehetünk a halálozás csökkentéséért
- Matolcsy Györgyék jelezték: Koránt sincs vége a lakásárak emelkedésének
- Csúcsra járatja a lakosság az előtörlesztést – ennyi pénzük lett a magyaroknak?
Válaszul a csökkenő fogyasztásra, a McDonald's a házhoz szállítással kísérletezik az USA-ban, idén először Floridában állt össze az Uberrel – írta nemrég az Independent. Mint azóta kiderült: a Tampában, Miamiban és Orlandóban beindított szolgáltatás olyan jól ment, hogy hamarosan az egész USA-ra kiterjesztenék, valamint a „nagy nemzetközi piacokon” is bevezetnék, írja a Financial Times, hozzátéve: Ázsiában és a Közel-Keleten egyes régióiban már régóta jól fut a szolgáltatás.
Hoppá, mindenki elhúzott mellettünk
A cég némileg lemaradt, a folyamatosan növekvő házhozszállítási piac a világon már nagyjából 100 milliárd dolláros (29 ezer milliárd forintos) üzlet, és a McDonald's csak most kezdett el eszmélni ezen a fronton. Lucy Brady stratégiai vezető ezt inkább úgy mondta persze, hogy ez „kiemelkedő lehetőség” számukra.
Steve Eastbrook vezérigazgató szerint mondjuk ezzel párhuzamosan lemaradtak a versenytársak mögött a hűségprogramjaikkal és a digitális, például a mobilapp-fejlesztéseikkel is. Szóval a házhoz szállítás mellett azért más is kelleni fog, például Eastbrook szerint a menük mellé lesznek snackek is, amivel a kihasználatlanabb délutáni és esti órákat nyomnák meg jobban, és a kávéeladásokat is felpörgetnék.
Ez nem a cuki sarki bisztró, de még csak nem is a Starbucks
Korábban a McDonald'sot sokan kritizálták a vállalati stratégiája miatt, hogy az olcsó gyorsétteremből menő kávézóvá vagy salátázóhellyé akarnak válni az új termék- és üzletfejlesztési megoldásaikkal. Ez tényleg nem is jött be, csak az USA-ban több mint 500 millió megrendelést buktak öt év alatt, írta áttekintésében a Zerohedge.
A cég a következő területeket látja fejlesztendőnek:
- Nem túl jó a kaja. Persze ezt úgy kell mondani, hogy termékeik minőségi fejlesztésén dolgoznak, be is jelentették már, hogy új eljárásokon dolgoznak a húzótermék Big Macnél és a McRoyalnál is.
- A kávék és a sütik minőségét és szervírozását, környezetét is fejleszteni akarják az éttermeken belül. Ez mondjuk inkább a bisztrósabb irányba vinné őket egyébként.
- A mobilos vásárlást és a házhoz szállítást is felpörgetnék globálisan. Globálisan nagyjából egymilliárd ember él legfeljebb tíz percre egy Mekitől.
- Fejlesztenék a kiszolgálóautomatáikat is, hogy csökkentsék az élőmunka miatti költségeiket.
Szóval visszatérnének a gyökereikhez, és számos jellemzőjükben inkább akarnak majd hasonlítani egy pizzériára ismét, mint egy bisztróra. A Zerohedge szerint viszont az is simán lehetséges, hogy USA-ban nagyon alacsonyra pozicionált McDonald's vásárlói nem a termékeket unták meg, hanem egyszerűen nincs már pénzük ilyesmire.