Leálltak az Erste egyes kártyái, állítólag nem a bank hibázott
Különös történet áldozatává vált a napokban jó néhány Erstés bankkártyával rendelkező ügyfél.
Technikai okból, néhány betéti és hitelkártya esetében az érintéses fizetés használata során előfordulhatott, hogy a fizetés nem sikerült.
– fogalmazott az esetről kérdésünkre a bank. Úgy tudjuk, hogy a leállás contactless (vagy köznyelvi használatban érintős, illetve „paypass-os”) bankkártyákat sújtott.
Mint az Erstétől megtudtuk: „Összesen pár száz kártyát érintett ténylegesen a hiba, az adott ügyfeleket az Erste tájékoztatta (SMS-ben és email-ben) a javítás módjáról, melynek legegyszerűbb formája egy bármilyen ATM-nél történő ingyenes egyenleg-lekérdezés, mely után valamennyi érintett kártyán újra működik az érintéses fizetés. A hiba nem érintette az egyéb fizetési módokat, így az internetes vásárlást, illetve a POS termináloknál a kártyachip leolvasásával és PIN kód megadásával történő fizetést.”
Van ugyanis egy olyan kód a bankkártyáknál, – mesélte el egy technológiai szakember az Indexnek – amely arra jött létre, hogy amennyiben ellopják a kártyát és a csalók valamilyen szoftveres kütyüvel próbálják tranzakcióra bírni, akkor a túlságosan sok próbálkozás már megállítja a kártya működését.
Úgy tudjuk, hogy valamiképpen ez a kód volt – hibásan – olyan szigorú, hogy az már normális használat mellett is limitálta a kártya használhatóságát.
Bár volt néhány kliens, akiknek a bank az első hibajelzéseknél még a kártya kicserélését ajánlotta fel (később kiderült, hogy erre nincsen szükség), ám akiknél már nem volt leállítható a kártyacsere folyamata, annak sem lesz költsége, a csere ingyenes lesz.
A történet technológiai hátterét ennél pontosabban nem sikerült felderítenünk, pedig többeket is megkérdeztünk, igyekeztünk elérni a Mastercard kártyatársaság, illetve az Oberthur Technologies, egy francia hátterű, Törökbálinton működő „kártyagyár” vezetőit is, de ők ebben a szigorúan titkos kártyaelemben nem adhattak tájékoztatást.