Még több londoni járatot indít a Wizz Air
További Gazdaság cikkek
- Parragh Lászlót újabb fontos pozícióból váltották le
- Hamarosan érkezik a levél, új lehetőség nyílik a lakásvásárlásra
- Így segítenek kiutat találni a bankok a hitellabirintusból, de vigyázat: nem önzetlenül teszik
- Magyar műholdakat bocsátanak fel az űrbe, és ez csak a kezdet
- Mindjárt megszűnik az Ügyfélkapu, ezt kell tudni a változásokról
A Wizz Air szerezte meg az október elején csődbe ment Monarch Airlines légitársaság London-Luton repülőtéren lévő résidőit, a társaság így 18 százalékkal tudja bővíteni a londoni kínálatát, írja az MTI.
A magyar hátterű légitársaság 2018-ban hétre emeli a lutoni bázison lévő repülőgépei számát, és heti 10 ezer új székkel, valamint 28 járattal bővíti a kínálatot. A célállomások listáját később hozzák nyilvánosságra.
A brit Monarch Airlines október elején ment csődbe, a társaságot azóta a KPMG kirendelt munkatársai irányítják. A résidőkről a brit fellebbviteli bíróság a múlt héten döntött, mivel ezek eladhatósága vitás volt. Végül úgy döntöttek, hogy értékesítheti őket a csődbe ment Monarch Airlines.
A London-Gatwick repülőtéri résidőket a British Airways anyavállalata, az International Airlines Group szerezte meg. Szakértők szerint a Monarch Airlines résidőinek értéke mintegy 60 millió font.
A résidő olyan jogot jelent, amely alapján egy légitársaság gépei adott időpontban le- és felszállhatnak az adott repülőtéren, a két manőver között pedig használhatják a repülőtér infrastruktúráját.
A Wizz Air októberben jelentette be, hogy brit üzemelési engedélyt kért, és hogy 2018 márciusától már lutoni bázissal, brit lajstromban lévő gépekkel üzemelnének az engedélyek birtokában. A lengyel Pasazer.com ezzel kapcsolatban úgy értesült, hogy a Wizz Air Lutonból az A321-esekkel az Egyesült Államokba is indítana járatokat, írta korábban az AirPortal.
Miután a Monarch Airlines (amely ötödik legnagyobb brit légitársaság volt) felfüggesztette tevékenységét, legalább 110 ezren rekedtek külföldön és több százezer ember foglalását kellett törölni. A légitársaság 291 milliárd font hiánnyal zárta a 2016-os évét, főleg a rövidtávú repülőutak piacán lévő nagy verseny, a nyomott árak, illetve amiatt, hogy a brexit-népszavazás után gyengülő font miatt sokkal többet kellett a gépek külföldi tankolása és kezelése után fizetnie a cégnek.