Vihar miatt törölte járatát a Wizz Air, sok utas ragadt Szicíliában

2018.10.19. 11:05

Csütörtök este a Wizz Air törölte Budapest-Catania járatát, ami több mint 200 utas hazajutását bonyolította meg. A légitársaság biztosít a lehető legkorábbi következő járatra ingyenes átfoglalást, de még a legkorábbi járat is csak szombaton indul, és nagyon korlátozottan vannak rajta szabad helyek.

Péntek hajnalban olvasónk azt írta, fél 11-kor indult volna Szicília Catania városából a Wizz Budapestről jövő gépe.

"A helyzet a szokásos volt: egyre több késést jeleztek. Flightradar24-en látszódott, hogy a gép köröz a város felett, végül elmegy Palermoba, és leszáll. Ekkor még kiírták, hogy hajnali egykor elvisznek minket, de aztán törölték. Jött egy hölgy, aki nem sokat tudott, csak visszaadta a feladott csomagokat, és intézett hotelt. A kérdésre, hogy hogyan jutunk haza, nem tudott válaszolni. A következő járat két nap múlva megy, de azon kb. 10 szabad hely van. A többi a mi dolgunk. Aki szerencsés volt, épp tudott venni jegyet az Alitalia reggeli járatára római átszállással. (Kb. 90 ezer HUF/fő). Mielőtt erre felszálltunk, megérkeztek a Palermóba leszállt gép utasai, őket a Wizz busszal áthozta. Ők azt mondták hogy a vihar miatt nem szállt le a gép (több járat amúgy zavartalanul szállt le és fel), és a pilóta bemondta, hogy húsz percet köröznek, mert fél órára elég kerozin van. Ezek után negyven perc körözést követően indultak el Palermo fele" - írta olvasónk.

Rákérdeztünk a Wizz Airnél, hogy mit tesznek, hogy kárpótolják a pórul járt utasokat. A légitársaság azt írta, a járatot azért kellett törölni, mert a rendkívül viharos idő miatt a gép csak Palermóban tudott leszállni. 

Az utasokat a vonatkozó jogszabályoknak és a Wizz Air szabályzatának megfelelően segítik, értesítik a változásról, részükre szállást és étkezési jegyeket, valamint a lehető legkorábbi következő járatra ingyenes átfoglalást – a szabad helyek számától függően – biztosítanak. 

"A viteldíj teljes visszatérítését igénylő utasoktól azt kérjük, hogy a wizzair.com oldalon nyújtsák be igényüket. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy az utasok megkapják a szükséges információkat és szükséges segítséget. Bár az időjárási körülmények rajtunk kívül állnak, a Wizz Air minden érintett utas elnézését kéri az okozott kényelmetlenségért. Utasaink, személyzetünk és repülőgépeink biztonsága a legfontosabb számunkra" - írták.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?