Hét év után sikerült lezárni a Malév-ügyet, papíron is megszűnt a légitársaság
További Gazdaság cikkek
- Rég látott pénzeső zúdul a kulcságazatra, aki nem él vele, elbukik
- Nagy Márton személyesen is felszólította az üzemanyagpiaci szereplőket
- Megszólalt a Gazdasági Versenyhivatal a versenytörvény módosításainak elhalasztásáról
- Háborúban a SPAR-ral: itt a kormány következő lépése
- Több száz millió euróból bővíti üzlethálózatát a Rossmann
December elején törölték a cégjegyzékből, ezzel papíron is megszűnt a Malév Magyar Légiközlekedési Zrt. Jó sokan vesztettek az ügyön, írja a 24.hu.
- A felszámolásból csak az 1100 dolgozó jutott pénzhez, járandóságuk egy részét kifizette a Malév.
- A nagy hitelezők, az orosz Vnyesekonombank és a Boeing repülőgépeket lízingbe adó ILFC nem látott egy fillért sem.
- A magyar állam által szabálytalanul nyújtott 73 milliárd forint támogatást természetesen nem tudta visszafizetni a Malév, ezt elbukták az adófizetők.
- Magyarországnak azóta nincs saját légitársasága, a Malév-féle útvonalhálózat izgalmasabb célállomásainak jelentős részét a Wizz Air örökölte meg.
Több mint hét év után sikerült lezárni a Malév-aktát, ebből úgy négy évig tartott, míg az állami felszámoló, a Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Kft. elrendezte a vagyoni kérdéseket. 2016 novemberében készült el a mérleg, amelyet több mint 3000 címre, az összes hitelezőnek elküldtek. Bár évről évre halmozta a veszteségeket, 60 milliárd forint adósságot görgetett maga előtt, mégis váratlanul dőlt be a Malév 2012 februárjában, és nem is mindennapi módon: Tel-Avivban az izraeli partner 400 ezer dollárnyi tartozás azonnali rendezését követelte, és lényegében foglyul ejtette a Malév gépét. Addigra a magyar állam már több mint 80 milliárd forinttal stafírozta ki a légitársaságot, és végeredményben ebből lett a baj. Tiltott állami támogatás miatt feldobta Brüsszelben a feltörekvő fapados, a Wizz Air, a vizsgálat végén megtiltották a további állami támogatást, ezzel levágták a lélegeztetőgépről Malévet, és felszámolásba torkollt a történet.
Mire bedőlt, a nevén kívül nem sok mindene maradt a Malévnak, már a felszámolás elrendelésekor világos volt, hogy nem sok pénz várható az eljárástól. Mindössze 2,5-3 milliárd forintra tették a cégvagyont, amivel szemben durván 170 milliárd forint követelés állt.
Pénzt csak a külföldi Malév-adósoktól tudott behajtani a felszámoló, ez viszont várakozáson felüli összeget, 4-5 milliárd forintot hozott a konyhára. Ezzel együtt a Malév több mint háromezer hitelezője közül csak a dolgozók jutottak pénzhez, úgy 3,6 milliárd forinthoz, követelésüknek átlagosan a feléhez.
(Borítókép: A Malév Helsinkiből indult a légitársaság leállása után utolsóként érkező Boeing 737-800 típusú repülőgépe landol a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér futópályáján 2012. február 3-án. Fotó: Lakatos Péter / MTI)