Közel 20 százalékos növekedést ért el az IKEA Magyarország

2023.01.26. 11:33
Az IKEA Magyarország a 2022-es pénzügyi évben 130 milliárd forint kiskereskedelmi forgalomról számolt be, amely közel 20 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az áruházakban 3,5 millió vásárlót fogadtak, az online vásárlás részesedése pedig 21,6 százalék volt. Az IKEA 125 ezer euró értékben segítette az Ukrajnából érkező menekülteket. 2023-ban az IKEA Tervezőstúdió nyitását is tervezi Debrecenben.

Az IKEA Magyarország 2022-ben az előző évhez képest közel 20 százalékos növekedést ért el a kiskereskedelmi forgalmat illetően. Az áruházaknak összesen 8 millió látogatója volt, az ikea.hu weboldal 12,7 millió egyedi látogatót regisztrált, 66 százalékukat mobil eszközről − írta meg lapunkhoz eljuttatott közleményében az IKEA Magyarország.

Közlésük szerint több digitális fejlesztés is történt az elmúlt évben. Februárban indította el a vállalat az új, Billie névre keresztelt chatbotszolgáltatást, amely az év minden napján 24 órában támogatja a vásárlókat megoldási javaslatokkal.

Nyáron az IKEA bevezette az online foglalási lehetőséget a Bútormentő Pontok esetében is, így a vásárlók már az ikea.hu weboldalon megismerkedhetnek a kedvezményes árú bútorok jó részével, és le is foglalhatják őket. 

A pénzügyi év alatt az IKEA átlagosan 98 konyhát és 99 kanapét adott el naponta. A legnagyobb számban eladott termék a FRAKTA táska volt, melyet a fehér OFTAST tányér követett a sorban.

Az IKEA Tervezőstúdió 2023 első fél évében tervez megnyitni Debrecenben. Az itt dolgozó munkatársak lakberendezési tanácsadást fognak nyújtani az érdeklődőknek, valamint a rendelési folyamatban is támogatják a vásárlókat.

Az első negyedévben egy új vásárlási folyamatot is bevezetnek, ami a Szkenneld és vedd nevet! kapta. A vásárlók az IKEA-alkalmazás segítségével a vásárlás közben beszkennelhetik a bevásárlókocsiba kerülő termékeket, majd egyszerűen kifizethetik azokat.