Tízezreket tudna foglalkoztatni a magyar autóipar
Több tízezer embert tudnának foglalkoztatni az autóiparban, főleg, mert a mostani dolgozók ha tehetik, inkább nyugatra mennek dolgozni - ez derült ki a Világgazdaság autóipari cikkéből. Ehhez viszont lehet, hogy át kellene gondolni a közfoglalkoztatás rendszerét.
A lapnak Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesületének főtitkára azt mondta, hogy a magyar autóipari cégek még több tízezer dolgozót fel tudnának szívni, ugyanis képzett és betanított munkásokból is nagy hiány van. Kilián szerint gyakorlatilag nincs olyan terület, ahol ne keresnének embert, de különösen nagy a hiány
- fémmegmunkáló,
- a műanyag-feldolgozó,
- elektronikai összeszerelő
- és a gumiipari cégeknél.
Ruska Viktória, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője szerint nincs szabad járműipari szakember a magyar piacon, mert
A Suzukinál például mérnökökből és szakmunkásokból sincs elég, a munkaerőhiánnyal pedig már évek óta küzd a cég. Az autóipari cégek úgy sem tudnak versenyezni a nyugati munkaadókkal, hogy folyamatosan emelik a béreket - ezt már a szervízpontokat üzemeltető Ford Magyarország ügyvezetője, Szamosi Viktor mondta a lapnak. A Fordnál képzés és oktatás támogatásával próbálnak enyhíteni a munkaerőhiányon.
Kilián Csaba szerint a probléma enyhítésére át kellene gondolni a közfoglalkoztatás rendszerét, szerinte ugyanis a mostani rendszerből csak kevesen tudnak piaci munkahelyen elhelyezkedni, egy hatékony felnőttképzési rendszerrel viszont biztos lennének a közmunkások között is, akik találnának munkát a járműiparban, a közmunkás fizetés sokszorosáért.
Miért nem keresünk Magyarországon úgy, mint a nyugatiak? Ebben a cikkünkben részletesen körbejártuk a témát, és a Miértország videósorozatunkban is elővettük a kérdést.