Magyarországon is megjelenik a Nissan luxusmárkája, az Infiniti, köszönhetően a Gablini cégcsoport és az Infiniti Europe megállapodásának. A kizárólagos importőri szerződést a genfi autószalon első szakmai napján írta alá Jim Wright, az Infiniti Europe alelnöke és Gablini Gábor, a Gablini cégcsoport tulajdonosa.
Az első magyar Infiniti-bemutatóterem az idén májusban nyílik meg Budapest belvárosában, ezt követően pedig decemberben debütál a budaörsi szalon. Gablini Gábor az Inifiti magyarországi premierjét megtisztelő feladatnak nevezte, amely egyben elismerése is a tulajdonában álló cégcsoport húszéves autóipari tevékenységének. Gablini Gábor a Napinak elmondta: Magyarországon az idén 60-80, jövőre pedig 150 luxusautó eladásával számolnak. A jövő évi eladásokat kedvezően befolyásolhatja a hibrid és dízelüzemű Infiniti modellek megjelenése.
A Gablini cégcsoport 1989-ben Magyarországon elsőként kezdte forgalmazni a Peugeot márkát, majd 2006-ban a Nissan modelljeivel bővítette palettáját. A Nissan-csoport 1989-ben kezdte meg az Infiniti márka gyártását és forgalmazását az Egyesült Államokban, jelenleg tizenöt országban több mint 230 kereskedő értékesíti a prémium járműveket. Carlos Ghosn, a Nissan-csoport elnöke a tavalyi genfi autószalonon jelentette be az európai leánycég megalakítását.
Gazdasági válság ide vagy oda, a drága ruhákra is lesz mindig vevő - legalábbis ebben bizakodnak a tervezők, akik számára csak az a kérdés, mi az az árcédula, amit a vevők még elviselnek. Ezt a szintet most a malajziai Stylo Fashion fesztiválra készülő ruhájával teszteli Faisol Abdullah divattervező, aki 751 gyémánttal díszíti selyem és taft kombinációjú estélyijét.
A Kuala Lumpur csalogánya elnevezésű ruha felső részét egy 70 karátos, körte alakú gyémánt díszíti, 750, összesen több mint ezerkarátnyi kő pedig az uszályán és a ruhához passzoló cipőn van szétszórva - mindösszesen 30 millió dollár értékben. A Belgiumban csiszolt köveket a közel-keleti Mouavad gyémántkereskedő cég szállította - közlésük szerint általában hat-hét hónapba telne, amíg összeszednék a megfelelő mennyiségű gyémántot, most azonban bőségesen vannak készletek a ház raktáraiban.
A részvényárak zuhannak, még az arany is esik, de a gyémánt örök - indokolta anyagválasztását a tervező a Reutersnek. - Ezekkel a gyémántokkal a vevő értéket kap a pénzéért. Az áprilisban, a malajziai Forma-1-es futammal egy időben megrendezendő Stylo vezérigazgatója, Nancy Yeoh szerint ez már a művészet kategóriájába tartozik és még mindig elég gazdag ember van, aki meg akarhatja venni. Azt tervezik, hogy a ruhát bemutatóra viszik a világ királyi udvaraiba, kezdve a Közel-Keleten - mondta el Yeoh, hozzátéve, hogy az esetleges bevétel 5 százalékát egy gázai humanitárius alapnak ajánlják fel.