Suchmann Tamás lemond Sávolyról

2010.03.11. 18:04 Módosítva: 2010.03.11. 18:11
Suchman Tamás lemond a sávolyi pálya építésének a koordinálásáról a projektet övező vádaskodások miatt, nyilatkozta a Balaton Fejlesztési Tanács elnöke a Kossuth Rádió Krónika című műsorában. Suchmann a következő kormányra bízná a 20 milliárd költségvetési támogatással, és 15 milliárdos hitelgaranciával támogatott beruházással kapcsolatos döntést.

A Balatoni Fejlesztési Tanács elnöke a kormányfőnek délután jelentette be elhatározását, lemondását azzal indokolta, hogy a beruházást sok vádaskodás veszi körül: „Nem akarok részese lenni olyan projektnek, ahol mindenfajta vádaskodás elindul a zsarolhatóságtól a megtérülés bizonytalanságával kárt okozva a magyar nemzetgazdaságnak. A választás után majd az a politikus, az a politikai szervezet, amely a kormányzási feladatot elvégzi, az majd meghozza ezt a döntést” – fogalmazott az MR1-Kossuth Rádiónak a szocialista politikus. Suchman Tamás javasolta a projekt elhalasztását is.

Jauernik István, az önkormányzati minisztérium államtitkára szerint ha szeptemberig nem készül el a sávolyi pálya, akkor már nem is érdemes belekezdeni az építkezésbe.

A MotoGP-versenyeket rendező spanyol cég hajlandó ugyan módosítani azt a szerződést, amely szerint 2009-ben és az azt követő öt évben itt versenyek lesznek, úgy, hogy 2010-ben tízéves időtartamra jön Magyarországra a futam, de ha nincs pálya, nincs miről beszélni, újabb halasztás valószínűleg már nem lenne elfogadható, fejtette ki az államtitkár.

A projektet ért "vádaskodások" listája elég hosszú. Onnantól kezdve, hogy, hogy a KPMG hatástanulmánya szerint kiihívást jelenthet a sávolyi MotoGP üzleti tervének teljesítése, Kovács Bence János, a projektben érdekelt Groupo MIlton Holding elnökének kétes személyét illetően át egészen addig, hogy a pénzügyminisztérium szakértői túl kockázatosnak, gazdaságtalannak és jogszerűtlennek tartják a Balatonring sávolyi motorversenypálya megépítésének állami támogatását.

Ezenkívül igazából pedig azt sem lehet tudni, hogy miért kerülne ennyibe a beruházás, hiszen Szlovákiának harmadennyiért lett Sávolya, és magyar útépítő szakemberek szerint is fele ekkora összegből ki lehetne hozni a beruházást.