Zűr van a Ryanair-ingyenjegyekkel
A Malév csődje után Ferihegyet több tucat európai nagyvárossal összekötő Ryanair múlt vasárnap, a Valentin-nap alkalmából, mintegy 1800 ingyenjegyre jogosító utalványt osztott szét február 14-én a Westendben. A rövid határidőn belül felhasználható utalvánnyal a Brüsszelbe, Baden-Badenbe, Lübeckbe, Göteborgba vagy Memmingenbe (Nyugat-Münchenbe) lehet repülni.
Csakhogy az emailben vagy faxon visszaküldött voucherra számos olvasónknak semmilyen visszaigazolása nem érkezett napok óta, pedig a repülésük napja vészesen közeleg. Már a bizonytalanság is kényelmetlen, de utasok jó részének jelentős kárt okozhat, ha adott időpontban jóval drágábban vagy egyáltalán nem tud eljutni a kívánt városba.
A promóció feltételei önmagában nem voltak túl bizalomgerjesztők, ugyanis voucher-en szereplő feltételek olyanokat tartalmaztak, mint hogy a Ryanair nem köteles a megadott dátumra helyet biztosítani illetve az ajánlatot az ír fapados „saját belátása szerint bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja”.
Egyik olvasónk az elsők közt küldte vissza a voucher-t, de ez sem volt elég a boldoguláshoz: „Először azt a választ kaptam, hogy a foglalások beérkezési sorrendben történnek. Erre elmondtam neki, hogy én egy órával az osztogatás kezdete után már elküldtem nekik. Ekkor jött egy pár másodperces néma csend a vonal másik végéről, majd türelmet kért [az ügyintéző]. Miután visszatért azzal a válasszal, hogy hát sajnos ők kinyomtatták a vouchereket, de azok összekavarodtak és nem beérkezési sorrendben csinálják a foglalásokat."
Ő a szerencsésebbek közé tartozott, hiszen sokan hiába hívták többször az ügyfélszolgálatot, nem tudtak kapcsolatba lépni a Ryanairrel, pláne nem magyarul. Külön kellemetlen volt, hogy a voucheren megadott utazási feltételeknél elírták a légitársaság honlapját.
A Ryanair lapunk kérdésére azt felelte, hogy a promóció vártnál nagyobb sikere miatt lassabb a foglalási folyamat. Elmondásuk szerint a beérkező igények 97 százalékát már feldolgozták és vissza is igazolták a foglalást, a maradékot pedig még ma estig elintézik. Ha valaki mégsem fér fel a kívánt járatra, azzal meg fognak egyezni az átfoglalásról. Külön kérik emellett, hogy az érintettek ellenőrizzék a levelezőrendszerük spamfiókját, mert előfordulhat ilyen típusú hiba is. A légitársaság arra kéri még az érintetteket, hogy írjanak a promotions@ryanair.com-ra még egyszer, hátha elírták az email címüket vagy nehezen felismerhető a kézírásuk.