Bécs és Prága nyert a Malév-csődön?

2012.04.16. 18:45
Prága lett a közép-európai csomópont, amíg Budapestről hetente 14 járat indul Moszkvába, Prágából kilencven. Emiatt hozzánk jóval kevesebb turista jut el, mint a Malév-csőd előtt.

"Két és fél hónappal a Malév-csődje után a magyar utasok még mindig egy sor átszállási lehetőségtől és közvetlen úticéltól esnek el. Ez idő alatt Bécsben és Prágában újabb bevételekhez jut az ottani repülőtér részben azért, mert bizonyos piacokon Magyarországon még mindig nem módosították a korábbi légügyi egyezményeket"  áll a Budapest Airport (BA) közleményében.

Mint írták, Bécsből hét és félszer több járat indul Törökországba, mint Budapestről. Prágával szemben még nagyobb a lemaradás az Oroszországba irányuló légiforgalom területén: Budapestről hetente 14 járat indul Moszkvába, míg Prágából kilencven.

A BA szerint a Malév csődje után a közvetlen budapesti légiforgalom mintegy 80 százalékát sikerült visszaállítani, de van egy sor olyan célállomás, ahonnan a Budapest Airport önmaga, az érvényes kétoldalú légügyi egyezmények módosítása nélkül, nem tud új járatokat, új légitársaságokat beindítani. Mint hozzátették, mindennek rendkívül hátrányos hatása van a magyar gazdaságra, hiszen a lehetségesnél jóval kevesebb turista jut el így Magyarországra. Számítások szerint hetente négy magyar munkahely szűnik meg a késlekedés miatt, amióta a Malév csődbe ment és nem jelöltek ki a helyére új légitársaságot, írják.

Egyes Európai Unión kívüli piacokon kétoldalú légügyi egyezmények szabályozzák, hogy melyik légitársaság hány járatot üzemeltethet. Budapest esetében olyan fontos küldő piacokra, mint például Oroszország, Ukrajna, Izrael vagy Törökország csakis ilyen légügyi egyezmények alapján lehet repülni.

Közleményükben kitérnek arra is, hogy a BA és néhány érdekelt légitársaság hónapok óta sürgeti a légügyi egyezmények módosítását, viszont eddig nem történt változás.