Miklós
-7 °C
2 °C

A női hangok vonzóbbak

2004.11.10. 08:31
Kilenc rádió négy hónapon keresztül százötven fő részvételével 83 rádiós hirdetést vizsgált meg. Ezek alapján a reklámok akkor a leghatásosabbak, ha nem túl hosszúak és a márkanév többször is elhangzik bennük.
A napi fogyasztási cikkek piaca, vagyis az FMCG-szektor már-már legendásan alulreprezentált a rádiós hirdetők körében, marketingeseik, úgy tűnik, pont e tekintetben nem követik a nyugat-európai és az amerikai példákat. Sándor Mónika, a Sláger Rádió kutatási vezetője szerint azonban a hallgatók átlag feletti mértékben tudják visszaidézni az FMCG-termékek hirdetéseit.

Rövid a jó

Egy felmérésből kiderült az is, hogy a rádió önálló kampányeszközként is megállja a helyét. A kutatás eredményei alapján a reklámspot hossza nem befolyásolja lényegesen a hatékonyságot - tette hozzá Horváth Réka, a Danubius Rádió marketingigazgatója.

Azok, akik egy-egy rádiós spotban mindent el akarnak mondani, jobban teszik, ha legfeljebb háromszáz-háromszázhúsz karakternyi terjedelemben próbálják összefoglalni mondanivalójukat. A leghatékonyabbnak a legfeljebb harminc szóból álló hirdetések bizonyultak. A márkanév többszöri említése tovább javítja a visszaidézést.

Ne csacsogj!

A kutatásból az is kiderült, hogy a női hangok hatékonyabbak a férfiakénál. A ló túloldalára itt sem érdemes átesni, mert ha egy spoton belül több nő is "csacsog", az rontja a visszaidézhetős éget. A "hangzavar" amúgy is csökkenti a hatékonyságot, így a túlzott zenei motívumokat is ajánlatos kerülni.

A rádióhirdetések hatékonyságát felmérő kutatás elvégzése érdekében tavaly fogtak össze a magyar rádiók. Az Igen! Rádió! első részének legfőbb célja az volt, hogy megcáfoljon néhány, a hirdetőkben a rádiókról és a rádióhirdetésekről élő tévhitet. Az első kutatás egyik legfőbb megállapítása szerint a rádió költséghatékonyabb a televíziónál, továbbá a háttérrádiózók is emlékeznek a reklámokra.

A második kutatás során a Szonda Ipsos szakemberei négy hónapon keresztül hetente 150 fő részvételével mintegy 83 rádiós hirdetést vizsgáltak meg. A kutatásban részt vettek: Danubius Rádió, Rádió DeeJay, Gazdasági Rádió, Helyi Rádiók Országos Egyesülete, Magyar Rádió, Rádió C, Roxy Rádió, Sláger Rádió.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Fergeteges Szilveszter

Fantasztikus szilveszteri vacsorával, hajnalig tartó bulikban, ismert sztárokkal töltheti el az év utolsó éjszakáját.