Jobb, mint remélték
Maguk az autógyárak korábban egy-két százalékos növekedést prognosztizáltak erre az évre. Az ACEA autóipari szövetség adatai szerint a tavaly márciusi 1,597 millióval szemben most 1,707 millió kocsit adtak el, így az első negyedév egészében három százalékos volt az értékesítés növekedése.
A legjobb eredmények a legkisebb piacokon születtek: Görögországban 35, Írországban 30,3 százalékkal több autó kelt el. Javult azért a helyzet a nagyobb országokban is: Spanyolországban márciusban 28,1, Nagy-Britanniában 6,6, és Németországban, a kontinens legnagyobb autópiacán 4,5 százalékkal nőttek az eladások.
A külföldiek
Több hónapos gyengélkedés után 5,7 százalékkal nőtt a forgalom Franciaországban, de ennek elsősorban a külföldi gyártók voltak a haszonélvezői: míg a Daewoo 46,3 százalékkal tudta javítani eladásait, a Renault csak négy százalékkal, a PSA Peugeot-Citroën pedig 2,1 százalékkal kevesebb autót adott el.
Az egyetlen ország, ahol csökkentek az autóvásárlások, Olaszország, ahol a korábbi vásárlásösztönző kedvezmények megszűnése nyomán nyolc százalékkal kevesebb autót adtak el, mint egy évvel korábban. A japán cégek közül jól szerepelt a Toyota és a Mazda: előbbi húsz, utóbbi közel negyven százalékkal növelte eladásait az új modelljeinek köszönhetően, és a két márka piaci részesedése is emelkedett.