Európában csökken
A 21 százalékos piac bővülés az európai 1,3 százalékos csökkenés mellett jól tükrözi a magyarországi új személygépkocsi piac térnyerését. Az újonnan értékesített gépkocsik darabszáma 2003-ban már számtalan EU tagország éves forgalmát meghaladta (például Írországét és Portugáliáét), és megközelítette a görög szintet (Görögországban közel 260 ezer új gépkocsit értékesítettek 2003-ban).
Az új személygépkocsik értékesítésének erősödő dinamikája tavaly is elsősorban a látványosan növekedő béreknek volt köszönhető - állítja a felmérés. A piac számára kedvező volt az egyre szélesebb körben ismertté váló devizahitel konstrukció, ami - különösképpen a tavalyi évet jellemző erős kamatingadozás miatt - csökkenti a belföldi kamatváltozásokból fakadó kockázatot.
Az olcsót veszik
2004 első negyedévben a háztartások 1,4 százaléka gondolja úgy, hogy nagy valószínűséggel új személygépkocsit vásárol, míg a válaszok alapján a háztartások további 2,8 százaléka számít potenciális vásárlónak. Az előző negyedévekhez képest összességében mintegy 1 százalékkal csökkent azon háztartások aránya, akik a következő 12 hónapban szándékoznak autót vásárolni.
További 2,7 százalék (100 ezer háztartás) tervezi használt autó vásárlását a következő egy évben. A gépkocsit vásárlók 93 százaléka úgy gondolja, hogy 3 millió forintnál kevesebbet, 5 százaléka 3-6 millió forint között, 2 százaléka pedig 9 millió forint feletti összeget költ a gépjármű megvásárlására.