Tendert bontottak az új autópályák előminősítési szakaszában

2002.09.23. 16:30
Nemzeti Autópálya Rt-ben hétfőn felbontották a négy autópálya-szakasz megépítésére, és a "Széchenyi Plusz"-által támogatott kiemelt közútfejlesztési beruházásokra augusztus 28-án kiírt, négy nyílt közbeszerzési eljárás előminősítéses szakaszának tendereit - nyilatkozta Nyiri János, a társaság főmunkatársa.
A részvételi jelentkezéseket a kiírás megjelenést követő 26. napon, közjegyző jelenlétében bontották fel az NA Rt. székházában. A jelentkező cégek, illetve a konzorciumok nevét, az érdekeltek kérésére nem közli a kiíró.

Az M7-es Balatonszárszó-Ordacsehi közötti szakaszára három, az M7-es Becsehely-Letenye és M70-es Letenye-Tornyiszentmiklós közötti szakaszára négy, az M3-as Polgár-Görbeháza közötti szakaszára pedig öt részvételi jelentkezés érkezett. A "Széchenyi Plusz" által támogatott, kiemelt közútfejlesztési beruházások, mérnöki felügyeletére kiírt tárgyalásos eljárásra kilenc pályázat érkezett. Az NA Rt. a pályázati felhívásban foglaltaknak megfelelően jövő hétfőn jelöli ki a tárgyalásra meghívottak körét.

Az NA Rt. három önálló eljárást írt ki. Egyet az M7-es autópálya közötti 19,65 kilométeres szakaszára, a másodikat az M3-as Polgár-Görbeháza közötti 12,7 kilométeres szelvényére. A harmadik tender két szakaszt foglal magába. Az első az M7-es autópálya Becsehely-Letenye közötti 8,76 kilométeres, valamint az M70-es autóút Letenye-Tornyiszentmiklós közötti 18,6 kilométeres útszelvényét. A munkák várható kezdete 2002. március 1., míg a teljesítés határideje 2004. június 30., kivétel Balatonszárszó-Ordacsehi közötti szakasza, ahol 2005. június 30.

Négy társaság jelentkezhetett, a Vegyépszer nem

Az alkalmassági feltételek között szerepel, hogy az elmúlt 3 év átlagában a pályázók árbevétele az első tendernél évenként meghaladja a 10 milliárd forintot, a másodiknál a 8, míg a harmadiknál a 12 milliárd forintot, és saját tőkéje 2001-ben az 500, a 200 illetve a 300 millió forintot. Olyan jelentkezők ajánlatát fogadják el, amelyek 1997-2001. között részt vettek minimum 10 kilométer hosszú 2-szer 2 sávos és a forgalomnak átadott új építésű út építésében, ahol alvállalkozóként legalább 10 százalékban szerepet vállaltak.

A Magyarországon bejegyzett útépítő cégek közül e feltételeknek négy cég felel meg: az osztrák tulajdonú Strabag Kft., két francia érdekeltségű társaság, az Egút Rt., és a Hídépítő Rt., valamint az autópályaépítésben az elmúlt 2 évben a Vegyépszer Rt. konzorciumi társaként résztvevő Betonút Rt.

Mivel a Vegyépszer Rt. csak 2002. novemberben adja át az M3-as autópálya Füzesabony-Polgár közti szakaszát, így nem tudja teljesíteni azt a feltételt, hogy 2001. végéig kivitelezett volna, vagy részt vett volna új autópályaszakasz építésében, ezért nem is adott be pályázatot.