Az árukért, szolgáltatásokért kifizetett 1,2 milliárd euró ugyanakkor még mindig csak 18 százaléka a teljes kártyás forgalomnak. Az alelnök szerint az viszont már látható, hogy az aktív kártyahasználók egyre szívesebben fizetnek mind kisebb összegű tételeket is a plasztikkal - erre utal, hogy az egy tranzakcióra jutó érték már csak 1,5 százalékkal, 89,3 euróra nőtt.
A kártyacég örül annak, hogy a magyar piacon egyre jobban terjed a kártyaelfogadás, a Visa minden támogatást megad az elfogadói hálózat üzemeltetésére vállalkozó új szereplőknek. Az elfogadói hálózatok kiépítésének egyik legfőbb indoka lehet, hogy hazánkban dinamikusan nő a hitelkártyák száma, amelyeknél a készpénzfelvétel nemcsak tranzakciós díjjal, de a kamatfizetéssel is jár.
A Visa alelnöke szerint a bankok egyre inkább tömegtermékként kínálják a hitelplasztikokat, ami már azért is érdekük, mivel a prémium ügyfelekhez képest ez a kör sokkal kisebb mértékben teljesíti a kamatmentes fizetésnek a teljes elköltött összeg visszatörlesztésére vonatkozó feltételeit - márpedig a bankok csak a fennmaradó tartozás után számolhatnak fel kamatot a mindinkább elterjedő klasszikus hitelkártyák esetében. Egy év alatt 44,6 százalékkal, 241 ezerre nőtt a kártyacég logójával ellátott hitelkártyák száma, a hitelkártyás kereskedelmi költések száma pedig 36 százalékot meghaladó mértékben emelkedett.