A Delfinek engedélyezési procedúrája a háromhónapos határidőből néhány nappal kicsúszott. Ez sokkal jobb eredmény, mint a Bombardier tenderen vesztes, de aztán egy későbbi beszerzésben mégis megrendelt Talentjeinek sok hónapos késése.
Bár bizonyos munkálatok még hátravannak, fogadni tudja majd a motorvonatokat a decemberben építeni kezdett pusztaszabolcsi karbantartóbázis is.
Az első két Flirt (összekapcsolva) pénteken, április 6-án szállít először "igazi" utasokat a Déli pályaudvarról Dunaújvárosba 9 óra 50 perckor.
A MÁV dunántúli elővárosi vonalain már három korszerű motorvonattal találkozhatnak az utasok. Esztergomba évek óta a Siemens dízel Desirói járnak, a Talentek pedig február 22-e óta szállítják az utasokat Tatabányára és Oroszlányba. Úgy tudjuk azonban, a villamos motorvonattenderen egymással versenyző Flirt és Talent a jelenlegi menetrend szerint sajnos nem látható sehol sem egyszerre.
Információink szerint a MÁV hamarosan dönt a tenderen opcióként kikötött újabb harminc Delfin megvásárlása ügyében. Tervek vannak, de döntések még nincsenek arról sem, hogy Székesfehérváron gyárat is építene a Stadler, illetve arról, hogy pótlólag betétrészeket rendelnének a Flirtök egy részéhez, hogy megnöveljék kapacitásukat.