Megjelent az elektronikus útdíjfizetési tender

2007.09.12. 12:35
A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ kiírta a közbeszerzési eljárást a használatarányos, elektronikus díjfizetési rendszer kiépítésére és üzemeltetésére. A tender értéke 50-70 milliárd forint. A rendszert a 3,5 tonnásnál nehezebb járművekre terjesztik ki, akik a mostanihoz hasonlóan nemcsak a gyorsforgalmi utakon, hanem egyes főutakon is fizetnek majd.

A Közbeszerzési Értesítő szerdai számában megjelent a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ által kiírt tender az úthasználattal arányos elektronikus díjfizetési rendszer kiépítésére és üzemeltetésére. Az elektronikus díjfizetést (ED) a 3,5 tonnásnál nehezebb gépjárművekre terjesztik ki, ezek azonban nemcsak az autópályákon és autóutakon, hanem a mostani, matricás szisztémához hasonlóan egyes főutakon – párhuzamos utakon és fontosabb tranzitutakon – is fizetnek majd.

A tender értéke a közbeszerzési eljárás pályázati felhívása szerint 50-70 milliárd forint lesz. Ebben a kiépítés mellett benne van az e-útdíjfizetési hálózat öt évig történő üzemeltetése is, derül ki a pályázati felhívásból. Az ajánlatkérő KKK tervei szerint a szerződés kezdő időpontja 2008. május 19. lesz, a befejezése 2003. december 31.

A pályázaton csak azok vehetnek részt, akiknek van megfelelő refenciájuk, így egyebek mellett az, hogy a pályázó vagy egy alvállalkozója üzemeltessen az elmúlt három évben legalább 500 kilométernyi úthálózaton nettó 1 milliárd forint üzemeltetési díjú, használatarányos és valós díjszedési tranzakciót lebonyolító rendszert. A felhívásban a KKK azt is elvárja, hogy a rendszer majdani üzemeltetője napi 40 ezer úthasználati eseményhez kapcsolódó pénzügyi tranzakciót le tudjon bonyolítani.

A tárgyalásos eljárás első szakaszára október 15-ig lehet jelentkezni, a részvételi szakasz eredményhirdetése november 7-én lesz, vagyis utóbbi időpontig küldi el a KKK az ajánlattételi felhívást a kiválasztott jelentkezőknek. A pályázat elbírálásakor a fő szempont a szolgáltatási díj lesz (ez 70 százalékkal nyom a latba), az ajánlott műszaki megoldás későbbi kiterjeszthetősége 25 százalékot jelent, míg az útdíjfizetési szolgáltatás megkezdésének időpontja 5 százalékot tesz ki.