Nincs hirdető
Pedig a konstrukció kecsegtetően hangzik: az ügyfeleknek csupán egy eurót kellene fizetniük a bérlésért. Igaz, ennek fejében több korlátozást is vállalniuk kellene. Így például azt, hogy naponta legalább harminc kilométert megtesznek, nem hagyják el a fővárost, nem közlekednek autópályán, valamint hogy háromnaponta lemossák, kitakarítják a bérelt autókat.
Az üzlet költségeit a járművek felületén reklámozó vállalatok állnák. A jelek szerint azonban éppen ezzel van a gond: a Magyar Hírlap információi szerint a Fox Autórent egyelőre egyetlen hirdetővel sem tudott szerződést kötni.
Tasnádi Zoltán, a német tulajdonban lévő társaság kereskedelmi igazgatója ugyanakkor határozottan cáfolta, hogy befulladt volna a tervük. Azt viszont megerősítette, hogy nem kötöttek még hirdetővel szerződést.
Húsz Smart indulna
Az igazgató szerint azonban néhány héten belül eldőlhet, hogy mikor indítják útnak az első egyeurós autót. Egy autó "felbélyegzése", vagy-is hirdetésekkel való teleragasztása egyébként harmincezertől százezer forintig terjedhet. A tervek szerint húsz Smartot vetnének be.
A konstrukció Nyugat-Európában egyébként már bizonyított: Angliában és Ausztriában is viszonylag sikerrel mutatkozott be. Bécsben az egykori Forma-1-es pilóta, Niki Lauda indította el a szolgáltatást; az üzlet állítólag annyira bejött, hogy Lauda autóparkjának jelentős bővítésére készül.
Egy, a Magyar Hírlapnak nyilatkozó hazai szakértő viszont úgy látja, a szakma által csak "fapadosnak" nevezett autókölcsönzésben egyre kevesebb a lehetőség; többe kerül ugyanis a leves, mint a hús, vagyis többe van az új szolgáltatás fenntartása, mint a standard autóbérlés.