A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) harmincöt kilométernyi autóútra, az M1-es autópályát a szlovák határral összekötő M15-ösre és a Letenyét a Tornyiszentmiklósnál a szlovén határral összekötő M70-esre terjeszti ki a matricás autópályadíj-rendszert a 3,5 tonna alatti jármű-kategóriában.
A GKM a későbbiekben az összes gyorsforgalmi úton valamennyi jármű-kategória számára kötelezővé tennék a matricás útdíjfizetést.
A Népszabadság szerint meglévő kétszáz kilométernyi autóúti kiépítettségű útszakasz matricásításáról a várható tiltakozások miatt egyelőre nem határoztak. Elképzelhető, hogy a személygépkocsival közlekedőknek a néhány autóútra is kell autópálya-matricát vásárolniuk.
Korábban felmerült, hogy matricás lehet a Vác és Budapest közti 2/A, amely mellett alternatívát kínál a régi 2-es főút. A matricásításhoz szükséges forgalmi és környezetvédelmi hatástanulmányok eddig egyetlen útra sem készültek el.
A gazdasági minisztérium a használatarányos elektronikus útdíjszedés bevezetése előtt a gyorsforgalmi utakon megszüntetné az ingyenes szakaszokat. A tehergépkocsiknak várhatóan 2009-től, a személygépkocsiknak 2011-től a városi elkerülő szakaszokon is - így az M0-áson, illetve az M1, M3, M5, M6, M7 fővárosi bevezető szakaszain - fizetniük kellene.
A minisztérium a Népszabadság információi szerint a gyorsforgalmi utak mellett a főutak díjasításán is gondolkodik.
Cikkek, esélyek, portrék, eredmények, térképek – minden egy helyen!
Ne maradjon le semmiről, kövesse az Indexen az amerikai elnökválasztás legfontosabb pillanatait és böngéssze a Fehér Ház blog tartalmait!
November 1-től folyamatosan frissülő hírfolyamunkban számolunk be minden fejleményről, a voksolás éjszakáját kiemelt figyelemmel kísérjük. A választás másnapján reggel hét órától élő videós műsorral jelentkezünk, interaktív térképeink segítségével pedig minden információt megtalál!