Irén, Írisz
6 °C
15 °C

Furcsán vásárol a magyar

2005.04.15. 11:35
Egy felmérés szerint a magyar vásárlók hatvan százalékának az ár a legfontosabb. Ezt követi a kényelem, az olcsóság és az engedmények együttese, önmagában a kényelem érdekli legkevésbé a vásárlókat. Az ACNielsen Piackutató vállalat felmérése szerint a cégek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a márkaépítésre.
A magyar vásárlók többsége már alig jár csak és kizárólag hagyományos bolttípusba, a többség inkább hiper- vagy szupermarketben vásárol, de van olyan, aki már csak ezekbe a modernebb bolttípusokba teszi be a lábát. Összehasonlítva ezeket az adatokat a térség többi országával kiderül, hogy Csehországban és Szlovákiában jóval nagyobb azoknak az aránya, akik csak szuper és hipermarketekbe járnak.

Nem kell a minőség?

A kutatásból kiderül, hogy a régióban nálunk a legalacsonyabb a szupermarketekbe járók aránya. A lakosság negyede elutasítja ezt a bolttípust, másik negyede pedig csak szupermarketekben vásárol. Ugyanakkor előszeretettel költekezünk diszkontokban, a tíz százalékos részarány ugyan kevésnek tűnhet, mégis, a régióban máshol ennél sokkal kevésbé kedvelt ez a bolttípus.

A felmérés szerint a lakosság 42 százaléka irracionálisan árvezérelt, ez a kategória főleg a 40 évnél idősebb, alacsony iskolai végzettségű emberekből áll. Nekik a legfontosabb szempont az olcsóság, ennek rendelnek alá mindent. A második legnagyobb csoport (26 százalék) előszeretettel jár hipermarketbe, általában magasabb iskolai végzettséggel rendelkező családos emberek tartoznak ide, nekik a választék az elsődleges.

Azok, akiknek fontos az ár, de nem mindenek előtt, már kevesebben vannak, s főleg idősseb nyugdíjasok tartoznak ide. A legszűkebb csoportba azok az általában 35 évnél fiatalabb, egyedül élők tartoznak, akiknek mindegy az ár, első a kényelem és a minőség. Ugyanakkor mindegyik csoportnak fontos, hogy nagy legyen a választék, és egy helyen minden megtalálható legyen.

Megfigyelhetők bizonyos trendváltások is. Egyre jobban fogynak az egészséges életmódhoz köthető élelmiszerek, mindeközben egyre kényelmesebbekké válunk: vásárolunk mindent, ami mélyhűtött, pizzát, burgonyát, de a konzerv zöldségek is jól fogynak. A fentieknek megfelelően erőteljesen növekszik az olcsó termékeknek a forgalma, ezzel párhuzamosan a drágább élelmiszereket is egyre jobban viszik.

Tavaszi hosszú hétvégék

Töltse az ünnepeket külföldön, London, Párizs, Róma városnézés, olasz hajóút, síelés Ausztriában.

Választott már utasbiztosítást?

Több mint 50 ajánlat, akár napi 161 Ft-tól!