CBA-ban vásárol a magyar

2005.04.14. 12:10
Évek óta először magyar cég áll a bevételi lista élén. Szakértők szerint nőtt az igény a modern és egészséges termékek iránt, de még mindig az ár a döntő.
A CBA került a Mai Piac szaklap élelmiszer- és fogyasztási cikk magyarországi kereskedelmi toplistájának élére a cégek saját közlésén alapuló 2004. évi forgalmi adatok szerint - közölte Takács Zsuzsa, a lap főszerkesztője csütörtökön. A CBA összforgalma 495 milliárd forint volt 2004-ben, ami 90 milliárd forint növekedés 2003-hoz képest.

Nőtt a bevétel

A toplistán második lett a Metro és a Spar közös beszerzési társasága, a METSPA, amely 450 milliárd forint forgalmat bonyolított 2004-ben, 40 milliárd forinttal többet az előző évinél. Harmadik helyen végzett a Tesco Global Áruházak Rt., amely 415 milliárd forint forgalmat könyvelhetett el tavaly, 60 milliárddal többet az egy évvel korábbinál.

A toplista negyedik helyén végzett a Coop Hungary Rt. mintegy 360 milliárd forintos forgalommal, ötödik lett a Reál Hungária Élelmiszer Rt. 240 milliárd forinttal. A Coop 23 milliárd, a Reál 50 milliárddal növelte forgalmát a múlt évben.

A Cora, a Match, az Alfa, a Profi üzletláncok beszerzési társasága, a PROVERA-csoport összességében 4 milliárd forinttal növelte forgalmát tavaly 218 milliárd forintra. Az Auchan Magyarország Kft. 182 milliárd forint forgalommal zárta a 2004. évet, 26,5 milliárddal többel, mint 2003-ban.

Még többen lesznek

A sajtótájékoztatón Takács Zsuzsa szólt arról, hogy Magyarországon hosszú évek óta először áll a lista élén magyar cég, a régióban pedig a CBA ezzel a teljesítményével a 6. helyezett. Szalóky Tóth Judit, a toplistát összeállító ACNielsen ügyvezető igazgatója elmondta, hogy várhatóan tovább folytatódik a kereskedelem koncentrációja, és 2005-ben 15-16 hipermarket nyitására kerülhet sor Magyarországon.

Az ügyvezető igazgató kitért arra, hogy a fogyasztási trendben egyre növekszik az igény a modern, kényelmi és egészséges termékek iránt. A vásárlói szokásokban az árérzékenység megmarad, a kényelmi szempontok közül pedig egyre inkább előtérbe kerül az elérhetőség, a széles választék.

Magyarország európai uniós csatlakozásával az import és a hazai márkák is versenyeznek. Az ACNielsen adatai szerint a magyar márkák több szegmensben is meg tudják tartani pozíciójukat, például a csokoládé, az alkohol piacán.