Barbara, Borbála
-6 °C
3 °C

Gazdag turistákat várnak Magyarországra

2005.05.11. 08:46
Több mint négyszáz helyen mosolyognak egy hónapon keresztül a tehetséges magyarok Európa nagyvárosaiban. A kampány nettó százmillióba kerül.
Polgár Judit többszörös sakkvilágbajnok Magyarország, Rost Andrea operaénekes Budapest, Vizi E. Szilveszter, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke pedig a konferenciaturizmus arca abban a kampányban, amely az országimázs fejlesztése érdekében a Magyar Turizmus (MT) Rt. megbízásából a napokban indult nyolc európai nagyváros tizenkét repülőterén.

Tehetséges mosolyok

A Londonban, Párizsban, Berlinben, Amszterdamban, Koppenhágában, Frankfurtban, Madridban, Milánóban és Brüsszelben futó Talent for entertaining című kampány egy hónapig tart és összesen 428 helyen mosolyognak a magyar tehetségek a számítások szerint ez idő alatt ott elhaladó 3,5 millió utasra.

Galla Gábor, az MT Rt. vezérigazgatója szerint így leginkább a jómódú turistákat lehet megszólítani, vagyis a konferenciaturisztikai szolgáltatások potenciális igénybe vevőit, valamint a módosabb városlátogató és a Balaton partjára kíváncsi embereket.

Szerény becslések

A nettó 100 millió forintos büdzséjű kampánytól a - meglehetősen szerény - becslések szerint 3 százalékos forgalombővülés várható, bár már az idei első négy hónapban is 18 százalékkal több külföldi vendéget fogadott Budapest, mint egy évvel korábban. A siker nagyrészt a tavalyi kampányoknak köszönhető - vélik a szakértők.

Az USA-ból 14 százalékkal többen érkeztek az elmúlt évben, mint 2003-ban, ami nagyban a Tony Curtis arcát felhasználó kampánynak tudható be. Európában Laky Zsuzsannával, Európa szépével hirdette magát az ország, a két kampány összesen 15-16 százalékos, illetve 80 milliárd forintos forgalombővülést eredményezett.

A Talent for entertaining plakátkampánya a turizmus hét témájában hívja fel az utazók figyelmét, így népszerűsítik a hírességek Magyarországot, Budapestet, a Balatont, a bor- és a gasztronómiai turizmust, a konferenciaturizmust, valamint a Malévot.

Egész évben

A citylight-kampányt kiegészítő sajtóhirdetéseket 21 országban jelentetik meg az egész év folyamán. Galla elmondta, hogy hirdetéseket eddig is tettek közzé az MT Rt. külképviseletei, most azonban egységes arculatot kap ez a kommunikációs forma is. Az újságokban az említett témák a lovas-, az egészség- és a golfturizmussal egészülnek ki.

Mint azt az MT Rt. vezérigazgatója elmondta, a kampány kreatív anyagát - a tavalyi hirdetésekhez hasonlóan - Szilvási Alex kreatív szakértő készítette, a médiavásárlásért pedig a McCann-Erickson Reklámügynökség Rt. a felelős, a 2004-ben két évre kötött szerződés alapján.