Folytatódik a fapadosháború

2004.12.01. 16:34
Egyre erőteljesebben támadja az angol easyJet fapados légitársaság a WizzAirt. A fapados cég szerdán újabb nyilatkozatot adott ki, ebben figyelemeltereléssel vádolják magyarországi konkurensüket. A WizzAir közben karácsonyi akciót hirdet.
Az easyJet folytatja a támadást a WizzAir ellen. A londoni légitársaság szerdán is megjelentetett hirdetéseket a napilapokban, melyben a konkurens cég járatmegszüntetéseire hívta fel a figyelmet. Szerdán újabb nyilatkozatot juttattak el szerkesztőségünkbe, melyben kijelentik, örülnek annak, hogy a konkurensük bevallotta a járatmegszüntetéseket, de szerintük a WizzAir nyilvánosan próbálta elterelni a figyelmet a járattörlések számát firtató kérdésekről.

Nem kidobott pénz

Az easyJet illetékese az Indexnek elmondta, hogy nem tartják kidobott pénznek a hirdetéseket, sőt, kötelességüknek érzik, hogy - akár pénzáldozatok árán is - megvédjék a diszkont ágazat hírnevét. Az easyJet arra kéri a Wizz Airt, hogy biztosítsa, hogy azon utasai, "akik a téli ünnepek közeledtével meglátogatnák rokonaikat, barátaikat", és fizettek jegyeikért, eljussanak a választott célállomásra.

Mint hírt adtunk róla, Magyarországon a fapados légitársaságok közötti háború kedden tört ki, amikor az easyJet egész oldalas hirdetésben támadta a WizzAirt. Az angol low-budget légitársaság arra hívja fel a figyelmet a napilapokban, hogy a konkurens cég honlapja szerint 2004. november 22. és 2005. március 26. között a Budapest-London vonalon több mint kétszáz járatot törölt. Egyben felajánlják az utasoknak, hogy látogassanak el az ő honlapjukra.

Az easyJet közlése szerint a hirdetésre azért volt szükség, mert a járattörlések rossz fényt vetnek a fapados kategóriára. Az indított kampány célja, hogy kiderítse, hogy a Wizz Air légitársaság a közelmúltban törölt-e járatokat, és ha igen, pontosan mennyit - tájékoztatta az Indexet a légitársaság képviselője.

Újabb akciók

Az Index kérdésére a WizzAir képviselője csak annyit mondott, továbbra is fenntartják keddi nyilatkozatukat. Kázmér Natasa lapunknak elmondta, hogy a hirdetés a kiélezett piaci helyezt eredménye. A WizzAir néhány hónap alatt Magyarország harmadik legnagyobb forgalmú cégévé nőtte ki magát. Úgy tűnik a WizzAir sikere komolyan veszélyezteti a versenytárs üzleti érdekeit, különben nem költene több tíz milliót naponta a negatív reklámra - tette hozzá Kázmér Natasa.

A légitársaság kedden elismerte, hogy kezdő légitársaságként előfordultak járattörlések. De szerintük ez minden légitársaságnál - ideértve az easyJetet is - előfordul.

A WizzAir közben karácsonyi akciót hirdet. A cég honlapján karácsonyig lefoglalt retúrjegyek 19 990 forintba kerülnek, és ebben az árban benne vannak az illetékek és adók. Az utakat a január-április időszakra lehet lefoglalni, az utazás időpontját kivételesen meg lehet változtatni 14 nappal az utazás előtt.