Újabb lakberendezési mamut érkezik

2004.10.01. 08:17
A Jysk lakberendezési cég 18 országban van jelen. Lengyelországban 2000-ben, Csehországban tavaly nyitotta meg első üzletét az alacsony árairól ismert dán cég, hozzánk most érkeztek meg.
Hamarosan új szereplővel, a dán lakberendezési mamutcéggel, a 18 országban 860 kiskereskedelmi áruházzal rendelkező Jysk Holding A/S-el bővül a magyar piac. Az értesüléseket megerősítő Kim Skibsted, a társaság kommunikációs vezetője elmondta, hogy jelenleg ügyvezető igazgatót keresnek a dán anyavállalat magyarországi leánycégének vezetésére.

Feldolgozás alatt

A hárommillió forint jegyzett tőkéjű, száz százalékban a Jysk Holding tulajdonában lévő Jysk Kereskedelmi Kft. bejegyzését jelenleg végzi a cégbíróság. A társaságot jelenleg két dán tisztségviselő, Jan Bogh és Henrik Naudrup jegyzi.

A Jysk Holding - amely az északi ország egyik legnagyobb árbevételű vállalkozása - tevékenysége két nagyobb ágra bontható. Az egyik az anyacég saját nevén forgalmazott lakberendezési termékek, ez a Jysk Nordic, amelyhez a dán, a finn, a norvég, a svéd, a lengyel és a cseh leányvállalatok tartoznak. A dán konszern egyre közeledik tehát hozzánk: a lengyeleknél 2000-ben jelentek meg, a cseh piacra pedig tavaly léptek be.

Lars Larsen

Ugyancsak a Jysk Nordic irányítja a cégcsoport franchise-tevékenységét, amely Kanadától Grönlandig terjed, beleértve a Feröer-szigeteket, Izlandot és a balti országokat. Az USA-ban pedig Jysk Bed 'n' Linen néven nyíltak üzletek. A másik ág a Dänisches Bettenlager GmbH u. Co. KG (DB) nevű céghez kötődik, ehhez a német és osztrák Dänisches Bettenlager, illetve a német Bettenwelt márkanevek tartoznak. A DB-hez hamarosan újabb országok "csatlakoznak", a Jysk honlapja szerint a terjeszkedés a Benelux államok, illetve Dél-Európa felé irányul majd.

A dán lakberendezési céget 25 évvel ezelőtt, 1979-ben alapította Lars Larsen, aki nem egyszerű bútorszalont hozott létre Arhusban, hanem olyan üzletet nyitott, amelyben mindenféle lakásfelszerelési tárgy megtalálható. Ez azt jelenti, hogy a fürdőszobai cikkek mellett a hálószobák és a nappalik berendezései is megvásárolhatók voltak üzleteiben.

A 2002-ben több mint egymilliárd eurós forgalmat produkáló Jysk elsősorban az olcsó árakra koncentrál, ennek köszönheti gyors terjeszkedését, amelynek eredményeként már több kontinensen is megvetette a lábát.