Mária
-6 °C
-2 °C

Négy pályázó maradt az M7-es továbbépítésére

2003.08.19. 08:45
A portugál MOTA cég nem rendelkezett kellő referenciával, ezért kiesett az M7-es autópálya továbbépítésére a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. által kiírt tender előminősítési pályázatán - tudta meg a Napi Gazdaság. A MOTA az M3-as korábbi építésében vett részt.
A második pályázati fordulóban tehát a Strabag Kft., a Vegyépszer, a Betonút Rt.-Hídépítő, illetve az Egút Rt.-Debmut Rt. vehet részt. Az NA Rt. a négy pályázó közül - a lap információi szerint - szeptemberben választhatja ki a győztest, amely megépítheti a Balatonkeresztúr és Ordacsehi közötti 25,7 kilométeres szakaszt.

Még két nagy beruházás

A nyertes még ősszel hozzáláthat a négy csomópontot és egy tucat hidat magában foglaló rész építéséhez, amelyet 2006. április végéig kell befejezni. Az NA Rt. idén még további két nagy beruházás indítását tervezi: az egyik pályázat a budapesti körgyűrű M5-ös és a 4-es főút közötti szakaszára és a Vecsés-Üllő elkerülő utakra, a másik a M7-esen a Zamárdi és Szárszó közötti 14 kilométeres szakasz építésére vonatkozik.

Terveztetés

Az NA Rt. egyébként a terveztetés terén a márciusban meghirdetettek szerint halad. Legutóbb például azt hozta nyilvánosságra, hogy az M6-os autópálya Dunaújváros-Szekszárd szakaszának engedélyeztetési és kivitelezési tervét a Főmterv Rt. készítheti el, a közbeszerzési pályázaton e cég 2,53 milliárd forintért nyerte el ezt a jogot. (A tenderen az Utiber Kft. és az Unitef '83 Rt. is indult.) Az M56-os autópálya Bóly és az országhatár közötti szakaszának építési és engedélyeztetési tervét pedig az Uvaterv Rt. készítheti el 610 millió forintért. (A tenderen az Utiber Kft. és a Tetthely Kft. indult még.)

Oszd meg élményeidet!

Oszd meg nyári élményeidet más utazókkal is, tölts fel beszámolót, fotókat!

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.