A MÁV tájékoztatása szerint 12 cég, illetve szakmai pénzügyi konzorcium tett ajánlatot az első fordulóban. A lista élén az ábécésorrendnek köszönhetően a tekintélyes Deutsche Bahn áll, de cseh, osztrákmagyar, román és szlovák pályázók is benyújtottak ajánlatot, sőt jelentkezett adóparadicsomban bejegyzett cég is.
A legjobb öt kiválasztásánál elsősorban az árajánlat számít, csak ezt követi a Máv Cargo hatékonyságának növelése. A mostani indikatív ajánlatok még nem kötelezik semmire a pályázókat. A második fordulóba jutó öt legjobb pályázó az értékelőbizottság a tervek szerint május közepéig választja ki azon pályázókat, akik immár kötelező érvényű ajánlatukat tehetnek október 19-éig nyújthatja be végleges ajánlatát a pályázatot kiíró MÁV Zrt.-nek.
A MÁV Cargót tavaly alapították, a cég vagyonát 70-80 milliárd forintra tették, ám ez egyes szakmai vélemények szerint túlzott mértékű becslés. A teherfuvarozó ágazat ugyan több mint 13 ezer tehervagonnal rendelkezik, de mind a mai napig megoldatlan a vontatás, ugyanis a cég nem rendelkezik saját mozdonyokkal. A 3200 főt foglalkoztató társaság 2006-ban 93 milliárd forintos árbevétel mellett 2,8 milliárd forint adózás előtti nyereséget produkált, ami csaknem tízszázalékos tőkearányos nyereséget jelent.