A HVG cikke szerint alapos a gyanú, hogy a milliárdos postásbicikli-tender "nem volt egészen patyolattiszta". A lapnak Matevz Fortuna, a postáskerékpár-beszállítóként ismert Krpan igazgatója elmondta: tavaly áprilisban, vagyis bő fél évvel a pályázat kiírása előtt Ljubljanában tárgyalt a későbbi győztes Cronopont egyik vezetőjével a bicikliügylet részleteiről, akit az akkor Szabó Pál jelenlegi gazdasági miniszter által vezetett Posta hálózati igazgatóságának egyik munkatársa kísért el a találkozóra.
A cikkből az is kiderül, hogy a szlovén bicikliket magyarok gyártják – Szerbiában. A Krpan ugyanis mint alvállalkozót, a vajdasági Topolyán működő Capriolo d.o.o.-t. szerződtette. Ennek tulajdonosa egy magyar testvérpár, Brindza Ferenc és Lajos, akik a magyar CBA- üzletlánc szerbiai franchise-partnerei, s ezen túl vendéglátással, koporsókészítéssel is foglalkoznak.
Brindzáék 280 euróért gyártották a kétkerekűeket a szlovéneknek. A Krpan a magyaroknak felszámított árról nem adott információt, de Fortuna annyit elmondott, átlagosan 420 euróért szállítanak. A Posta-Cronopont szerződésben viszont a drágább biciklik átszámolva már 515, míg az olcsóbbak 492 euróba kerülnek. Ilyen áron a Posta közel ötezer darab kerékpárt vásárolt, és további 1900-ra kötött ki vételi jogot, valamint megállapodtak egy 150 millió forintos szervizelési keretköltségről is.
A HVG azt írja, a Posta – noha a felügyelőbizottsága szerint a tender a „közbeszerzési törvénynek megfelelt” – már szabadulna az egyre kényesebb beszerzéstől, míg a Cronopont a szlovén gyártótól. A győri cég ugyanis megszakította az együttműködést a Krpannal, és immár az esztergomi Neuzer Kft.-től rendelne. A szerződésben azonban, amelyet Szabó miniszter még vezérigazgatóként szignált, Krpan termékek szerepelnek.