A szerződéskötést október elejére tervezik, így a szériaautók speciális rendőrségi, megkülönböztető jelzéssekkel és eszközökkel (kék-fehér szín, felirat, fényhíd, hangjelzés és rádió) való ellátását és a flottarendszer felállását követően, a 90 napos szállítási határidőt is figyelembe véve, az első autók legkorábban 2005 végén érkezhetnek a rendőrséghez.
Roncsok a járműparkban
A rendőrség erősen elhasználódott személyautóparkjának lecserélése immár elodázhatatlanná vált: az összes 4200 járműből 3200 a személyautó, ezek több mint 55 százaléka több mint 200 ezer kilométert futott, 2370 pedig öt évesnél régebbi. A belügyminiszter tavalyi autóvásárlási bejelentését idén nem követte tett, azt a költségvetési takarékosság meghiúsította. (Akkor többéves kifizetéssel számolva, 15-18 milliárd forintra tervezték a háromezer jármű vásárlását, ebből 2005-ben csaknem egymilliárd terhelte volna a költségvetést.) A kormány most ennél hosszú távon drágább megoldást választott, a bérleti konstrukciót.
Idén ezer járművet bérelhet az ORFK, további ezer-ezer autóra pedig a Belügyminisztérium 2006-2007-es költségvetésének terhére lehet kötelezettséget vállalni. Az ORFK nyolc-tíz nagy (több ezer járművet) flottakezelő cég jelentkezésére számít, amelyek a finanszírozó bankokkal és a gépjármű-importőrökkel konzorciumokba tömörülve tesznek majd ajánlatot. Egy jármű bérleti díja az üzemeltetéssel, karbantartással együtt havonta az autó kategóriájától függően 100-200 ezer forint körül alakulhat. (Ez egy évre ezer járműre 1,2-2,4 milliárd forint.) Többfajta konstrukció lehetséges, a tárgyalások során alakul majd ki, hogy egy-egy autóra mennyi időre, kilométerre szólóan, mekkora maradványértékkel számolva kötik majd meg a bérleti szerződést.
Márkák versenye
A rendőrség 3200 személyautója (járőr, helyszínelő, bűnügyi, nyomozó) teljesítmény alapján négy kategóriába sorolható és márkájukat tekintve is széles a választék: többféle típusú Fiat, Opel, Ford, Skoda és Volkswagen fut a szervezetnél. Magyarországon az elmúlt években egyre több nagyvállalat (például a Mol Rt. és Magyar Posta Rt.) tér át a járművek és az üzemeltetésükhöz kapcsolódó szolgáltatások bérlésére. Ebben az ORFK számára a német rendőrség szolgálhat példaként.