Újabb utazási iroda ment csődbe

2004.10.21. 16:57
Csütörtökön újabb utazási iroda jelentett fizetésképtelenséget: a cégvezető úgy tájékoztatta a Gazdasági Minisztériumot, hogy egyetlen utasuk sincs külföldön, azok száma, akik nem indulhatnak el már befizetett vagy leelőlegezett útjaikra, 250 körül van. A cég biztosítása 5,7 millió forintra szól, a kár nagysága egyelőre ismeretlen, de valószínűleg meghaladja az összeget.
Csütörtökön délután azonnali hatállyal hivatalból törölte az utazásszervező és közvetítő tevékenységet folytató társaságok közhitelű hatósági nyilvántartásából a Skyline Centrum Kft-t a gazdasági tárca keretein belül működő Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal - tudta meg az Index. A nem jogerős döntés egyik következménye, hogy a cég vezetőit öt évre eltiltják hasonló vállalkozás irányításától.

A társaság azt követően jelentett csütörtök délután fizetésképtelenséget, hogy a hivatal az évente végzett szúrópróba szerű ellenőrzése során a hét elején hiányosságokat tárt fel a cégnél - mondta el lapunknak Buthiné dr. Berei Irma, főosztályvezető helyettes. Tájékoztatása szerint a cég biztosításával kapcsolatban találtak olyan problémákat, melyek alapján a fizetésképtelenség bejelentése nélkül is törölniük kellett volna a Skylinet-t.

Nem tudni, mekkora a kár

A cégvezető úgy tájékoztatta a hivatalt, hogy az irodának jelenleg egyetlen utasa sincs külföldön - mondta el lapunknak Butiné dr. Berei Irma. Az utakra már (akár csak előleggel) befizetett ügyfelek száma 250 körül van. A cég biztosítása 5,76 millió forintra szól, azt egyelőre nem lehet megmondani, hogy mekkora az összes kár. A Skyline egyaránt kínált saját szervezésű, illetve más utazási irodák által szervezett utakat, melyek esetében a felelősség kérdése további kérdéseket vet fel.

A Skyline biztosítása a Groupama csoporthoz tartozó Euromondial Kft-nél van. Az Euromondialnál érdeklődésünkre elmondták, hogy az alig egy órával ezelőtt megkapott ügyfél-listák áttekintése még folyik, de valószínűsíthető, hogy az 5,76 milliós biztosítási keret nem fedezi majd a károkat. Azzal együtt sem, hogy ebből csak azon ügyfeleket kártalanítják, akik a Skyline által közvetlenül szervezett utakra fizettek be, az ő számuk töredéke az összes érintettnek. A többiek esetében elviekben az utat szervező utazási irodának el kell vinnie az ügyfeleket, függetlenül attól, hogy a közvetítő szerepet játszó Skyline nekik fizetett-e már.

Már szerdán lehúzták a rólót

A Skyline Rákóczi úti irodája már szerdán sem nyitott ki, a lehúzott rácson áramszünet miatt zárva felirat díszelgett. A cég irodája telefonon elérhetetlenek bizonyult, a cégvezető pedig az Index többszöri próbálkozása ellenére rendre lecsapta a mobiltelefonját.

A Skyline nehézségeiről szakmán belül már korábban is terjedtek hírek. A cég korábban a Rákóczi úti iroda mellett egy budai fiókot is fenntartott, ennek bérletét azonban szeptember 30-i hatállyal felmondták. A Margit körúti helységet novembertől egy másik utazási iroda bérli.