Már a gazdagoknak sem kell a luxus
A Bain & Co. a válság súlyosbodását látva attól tart, hogy idén a korábban jelzettnél is kevesebb luxuscikk találhat gazdára. Mielőtt a világgazdaság elindul a válságból való kilábalás útján - az év második felében - a luxuscikkek forgalmazásával foglalkozó vállalatoknak jelentős bevételkieséssel kell számolniuk - véli a Bain & Co. 2009 első és második negyedévében 20 százalékkal csökkenhet a forgalom.
Claudia D'Arpizio a cég milánói képviselője szerint a luxuscikkeket fogyasztók közül egyre többen kénytelenek lemondani kedvenc márkáikról és alacsonyabb áru termékeket vásárolni. "A helyzet kicsivel rosszabb, mint ahogy azt októberben gondoltuk." - olvasható D'Arpizio véleménye a Wall Street Journalban.
A lap szerint a válság az amerikai luxuscikk-forgalmazókat érinti a legérzékenyebben (a globális luxuscikkforgalom mintegy egyharmadát az USA-ban bonyolítják), a méregdrága ruhák, kiegészítők, kozmetikai cikkek és ékszerek forgalma 15 százalékkal csökkenhet idén - véli a piackutató cég. Japánban és Európában 10 százalékos visszaesésre számítanak.
A legnagyobb - 15 százalékos - visszaesés a ruházati cikkek piacán figyelhető meg. Egyesek elkezdték a drága darabokat olcsókkal variálni, mások pedig a nagy leárazásokra várnak - nyilatkozta D'Arpizio. Az ékszerek és az órák forgalma 12, a cipőké és a bőráruké pedig 10 százalékkal csökkenhet.
Míg az USA-ban, Európában és Japánban csökken, addig Kínában és a Közel-Keleten nő a luxuscikkek forgalma. Kínában 7, a Közel-Keleten pedig 2 százalékos forgalombővülésre számítanak.