Hiába volt sikeres a szlovák roncsprémium mindkét fordulója, hiába adtak el vagy rendeltek meg ennek keretében közel 45 ezer új gépkocsit, Szlovákia autóforgalmazóira rájár a rúd. A Hospodárské Noviny szlovák gazdasági napilap a PricewaterhuseCoopers felmérése hivatkozva azt írta, hogy 2009-ben az ország 560 autókereskedője közül akár 180 is lehúzhatja a rolót.
A szlovák autószervizek és -értékesítők szövetsége ugyancsak 30 százalékos leépülést vetít előre: saját felmérésük szerint a cégek 41 százaléka mérlegeli a piac elhagyását. Az első negyedév eseményeiből kiderül, hogy a piacon maradás ára az erőteljes árkedvezmények alkalmazása, ami a kisebb autókra is kiterjed, márpedig a kisebb gépkocsik értékesítése jó időkben sem számít különösebben jövedelmezőnek - vélekedett Vladimír Vano, a Volksbank Slovensko vezető elemzője.
A Hospodárské Noviny írása szerint 2009-ben akár 2500 vállalat is csődbe mehet Szlovákiában, amire utoljára 2001-2002-ben volt példa. A cégek felszámolásakor a szállítók elveszítik megrendelőik egy részét, a bankoknál pedig nő a minősített, nehezen behajtható hitelek aránya, ami nehezíti a hitelezést. Mindez további csődökhöz vezethet.