A Procter & Gamble visszautasítja az egyiptomi vásárlók vádját, miszerint az Ariel mosópor az izraeliek iránti elfogultság bizonyítéka lenne.
Egyiptomban bojkottot hirdettek az Ariel mosópor ellen, hogy ezzel a gesztussal is támogatásukról biztosítsák a palesztinokat - írta az Ananova internetes hírügynökség.
Zeyad Mourad, a Procter & Gamble egyiptomi leányvállalatának szóvivője azt mondta, hogy a bojkott miatt egyelőre nem estek a mosópor eladásaik, számokkal azonban ennek ellenére nem szolgált. A szóvivő szerint egy véletlen egybeesésről van szó, és az amerikai vállalat nem politikai szervezet.
A Procter & Gamble azonban nyilatkozatot tett közzé, hogy a mosóport Shakespeare Vihar című drámájának egy szereplőjétől - Ariel "légi szellemtől" - kölcsönözték, nem pedig Ariel Saron izraeli miniszterelnökről.
A logó is bizonyíték?
Ariel logó 1967-ből |
A bojkott szervezői szerint azonban nemcsak a név, hanem az Ariel logója is árulkodó, mivel azt szerintük eredetileg egy Dávid-csillagból alakították át úgy, hogy az eladható legyen az arab országokban.
Az Ariel logója valójában egy stilizált atomot ábrázol, míg a mosóport az 1920-as évektől árulják ezen a néven.