Judit
-2 °C
8 °C

Inkább a neten hirdet Hollywood

2005.08.19. 11:35
Öregedő és elitista a nyomtatott média olvasótábora, ezért nem éri meg ott hirdetni - állítja Hollywood nagy filmstúdióinak egy része. Az országos napilapokat érzékenyen érintheti, ha a stúdiók nem náluk, hanem az interneten reklámozzák legújabb produkcióikat.
Rossz hírrel szolgálhat Hollywood a nagy országos napilapoknak - írja az LA Weekly.com. A legnagyobb filmstúdiók ugyanis újragondolják hirdetési politikájukat, és részben kivonulnak a nyomtatott lapok hirdetési piacáról. Ennek oka, hogy a nyomtatott napilapoknak öregedő és elitista az olvasótábora, szemben az online média fiatalabb, moziba járó olvasótáborával. A stúdiók szerint ezért nem érdemes pénz ölni a nyomtatott hirdetésekbe.

Sok pénz

Az LA Weekly úgy tudja, két nagyobb stúdió is úgy döntött, többet nem hirdet nyomtatott napilapban. A hetilap szerint ez a hír nem is jöhetett volna rosszabbkor a két legnagyobb országos napilapnak, a Los Angeles Times-nak és a New York Times-nak, melyeknek több mint százezer dolláros bevétele van az egész oldalas filmreklámokból. A napilapok ráadásul még mindig nem heverték ki azt a több száz millió dolláros veszteséget, melyet a kiskereskedelmi hirdetések elmaradása okozott - állítja a Morton Research pénzügyi elemző cég vezetője.

A Motion Picture Association adatai szerint 2004-ben a 13-39 évesek tették ki a mozilátogatók 57 százalékát, a 40-59 évesek 31, a 60 évesnél idősebbek pedig csak 12 százalékot. Ha megnézzük az újságolvasási szokásokat, kiderül, hogy leginkább a 35-54 évesek olvasnak napilapot, a 25-34 évesek közül jóval kevesebben, a 18-24 évesek közül pedig alig néhányan olvasnak napilapokat - derül ki a Scarborough Research kutatásaiból. Hiába a nyomtatott sajtó erőfeszítése a fiatalok megnyerésére, a tendencia szerint a legnagyobb visszaesés pont a 18-34 éves korosztályban tapasztalható.

Lapok vs net

A hirdetőknek a 18-34 éves korosztály a legfontosabb, és ez alól Hollywood sem kivétel. Egy név nélkül nyilatkozó stúdióvezető az LA Weekly-nek elmondta, hogy a filmek többségénél eddig sem kellett volna hirdetéseket feladni napilapokba, de megtették, hogy ne fordítsák maguk ellen a nyomtatott sajtót. Az is probléma a stúdióknak, hogy nem lett olcsóbb a hirdetés a nyomtatott sajtóban, pedig manapság sokkal kevesebb embert érnek el, mint régebben.

A stúdiók egyre inkább az internet felé fordulnak. A Pew Internet and American Life Project közzétette, hogy tíz amerikai fiatalból kilenc hozzáfér az internethez, a felnőtteknek pedig a 66 százaléka használja a netet. Az LA Weekly szerint azonban a nyomtatott sajtóból sem tűnnek el teljesen a hirdetések, hiszen a filmstúdiók vezetőinek többsége nem használ internetet, és még mindig "szeretik látni a hirdetéseket a napilapokban".

Visszatérés a paradicsomba

Egy újabb kaland előszobájába léptünk, mikor kis kocsink megindult Christchurch felé.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.