Németországban elsőként München belvárosát és a repülőteret kötik össze mágnespályán lebegő gyorsvasúti szerelvényekkel, miután több érdekelt fél is megemelte az 1,86 milliárd eurós beruházáshoz kilátásba helyezett hozzájárulását. Az 500 kilométeres óránkénti sebességre is alkalmas Transrapid pályájának kiépítéséhez és a szerelvények beszerzéséhez szükséges összeg felét a szövetségi kormány adja, a fennmaradó hányad nagyobb részén az ottani államvasút, a Deutsche Bahn és a bajor tartományi kormányzat osztozik, fele-fele arányban.
A beruházást szervező konzorcium 50 millió euró erejéig EU-pénzekre is számít, Brüsszel azonban rögtön közölte: ilyen célra nem ad. A szerelvények München városközpontjától a meglehetősen távol fekvő légikikötőig közlekednek, és a várakozások szerint töredékére csökkentik a jelenlegi, elővárosi vasút mintegy háromnegyed órás utazási idejét. Ilyen – súrlódás nélkül közlekedő – gyorsvasutat eddig csak Sanghajban épített a technológiát kifejlesztő német ipari konzorcium.
A beruházási költségek összejöttét hétfőn jelentette be Edmund Stoiber bajor miniszterelnök, aki október elején válik meg hivatalától. A presztízsberuházás egyetlen fillérrel sem terheli meg a müncheni önkormányzatot, az mégis perrel fenyeget. A tartományi szociáldemokraták és a helyi zöldek is ellenvetéssel fogadták a projektet, amely szerintük csak arra jó, hogy az elitet vigye ki a repülőtérre, miközben a nép számára fontos tömegközlekedést megrövidítik, és a regionális költségvetést erősen megterhelik.