Exkluzív márkát vezet be a Sony

2003.06.10. 11:29
A Sony azért döntött az új márkanév bevezetéséről, mert a cég úgy érzi, a tömegtermelés miatt termékeinek nagy része elveszítette eredeti fényét a vásárlók szemében.
A Sony vissza kívánja szerezni egykori "márka prémiumát" a dél-koreai és tajvani szórakoztató elektronikai tömegtermelőkkel szemben. "Manapság túl nagy hangsúlyt helyezünk a termelési számokra és a megszerezhető piaci részesedésre. Számos készülék emiatt a szemlélet miatt el sem készül" - jelentette ki Idei Nobuyuki vezérigazgató a döntést bejelentő sajtótájékoztatón.

Qualia

A "Qualia" nevet viselő termékek kizárólag előzetes megrendelésre készülnek majd - ennek megfelelően magas áron. Az első ilyen exkluzív termékek között szerepel egy nagyfelbontású házimozi-projektor 2,4 millió jenes (4,6 millió forint), egy 36 colos Trinitron képernyős televízió készülék 1,3 millió jenes (2,5 millió forint) és egy kétmegapixeles, kártya nagyságú digitális kamera 380 ezer jenes (720 ezer forint) áron.

Személyes jóváhagyás

Minden egyes termék a vezérigazgató és az elnök, Ando Kunitake személyes jóváhagyásával kerülhet csak gyártásba. Jelenleg a fenti hárommal együtt 17 projekt áll fejlesztés alatt.

Made in Japan

A bejelentés nem tért ki arra, hogy az idén összesen hány ilyen exkluzív márkanevet viselő termék kerül gyártásba. A termékek kizárólag Japánban készülnek majd. Qualia márkakereskedéseket elsőként Tokióban és Oszakában nyit meg a Sony, de külföldi üzletek nyitását is tervezi.