Évtizedek óta első alkalommal nyit új áruháztípust a Wal-Mart. A világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca most azért döntött így, mert tavaly év végén a Tesco kisebb, szupermarket méretű boltjaival igencsak elkezdett terjeszkedni az Egyesült Államokban – írja a Financial Times.
A Wal-Mart leginkább a nagy alapterületű hipermarketjeiről híres, most azonban kisebb, 1400 négyzetméteres boltokat nyit. Azt is tudni kell az áruházról, hogy az önkiszolgálásra épít, a fogyasztók kevés segítségre számíthatnak. Az új típusú boltokban azonban kifejezetten hangsúlyt helyeznek a vásárlók segítésére. Ezen kívül még azt is tervezik, hogy kész ételeket árulnak az boltokban és ezeket fel is szolgálják az erre kialakított büfékben.
Egyelőre négy helyen nyitnak ilyen boltokat, kifejezetten a lakóövezetekben, hogy közel legyenek az emberekhez. Ezzel egyértelműen a Tescónak kívánnak üzenni, az angol lánc fél éve nyitotta meg első Fresh & Easy boltjait. A brit áruházlánc első körben Kaliforniában, Nevadában és Arizonában nyitott üzleteket, de a közeljövőben az ország más részein is terjeszkednének. A korábbi felmérések szerint jó esélyeik vannak, mert olyan célközönségre fókuszálnak, akikre a többi lánc kevésbé. A tervek szerint 2009 végére már kétszáz ilyen bolt lesz.
A kisebb alapterületű bolttípussal a Wal-Mart sokkal több helyen jelenhet meg, anélkül, hogy akadályokba ütközne, nagyobb üzleteit ugyanis sok helyen már nem látják szívesen. A 1400 négyzetméteres alapterület nagyjából a tizede a megszokott méretű üzleteinek, melyekből 3400 van az Egyesült Államokban.