Sára, Márió
-12 °C
-1 °C

Nem kerül az Axel Springer kezébe a Ringier ellenőrzése

2002.09.30. 16:37
A Ringier-család nem adja át az ellenőrzést a svájci Ringier AG kiadói csoport felett a német Axel Springer Verlag AG-nak - közölte hétfőn a svájci cég szóvivője, megerősítve az aznapi német sajtóértesüléseket.
Korábbi németországi értesülések szerint a magyar sajtópiacon is érdekelt két cég között arról is folytak tárgyalások, hogy a Springer átvenné a Ringiert, a Ringier pedig a bevételből megveszi a fizetésképtelen német Kirch médiacsoport kezén lévő 40 százalékos Springer-rész zömét, vagyis a Springer némi kerülővel gyakorlatilag visszaszerezné a vállakozást régóta zavaró Kirch-részesedést, s ráadásul pozíciókat szerezne Svájc német nyelvű sajtópiacán.

A kereszttranzakcióból a svájci cégnek az az előnye lenne, hogy részesedést szerezne egy jelentős külföldi tőzsdei cégben, ami segítené a családi vállalat határon túli terjeszkedését. A tavalyi adatok alapján az egyesített cég forgalma 3,6 milliárd euró lenne.A Ringier szóvivője részletek nélkül hétfőn azt mondta, hogy a cég folytatja a tárgyalásokat a Springerrel, és "számos lehetőség" van napirenden.

Bild & Blick

A Springer adja ki egyebek mellett a Bild bulvárlapot, amely naponta 4 millió példányszámban jelenik meg Németországban. Ugyancsak a Springer-birodalom része a Die Welt. A berlini székhelyű cég tavaly 2,86 milliárd eurós forgalom mellett 198 millió eurós nettó veszteséget termelt, főleg a lanyhuló reklámbevételek miatt; ez volt 1946-os alapítása óta az első veszteséges éve.

A Ringier a legnagyobb svájci kiadó, tavalyi forgalma 725 millió euróval egyenértékű volt, s 23,7 millió eurónak megfelelő nettó profitot ért el. A cég gondozásában megjelenő Blick a legnagyobb svájci napilap 309 ezres napi példányszámmal.

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!

Kezdje az évet egzotikus körutazással!

Fedezze fel Madagaszkár, Burma, Peru kincseit, Indiát a kelet csodálatos világát.