Ilona
16 °C
33 °C

Minden mobil

2009.03.25. 11:09 Módosítva: 2009-03-26 13:29:11
Egyetlen üzleti díjcsomaggal lehet a mobilhálózaton beszélni és internetezni.

Azoknál a cégeknél, ahol a munkatársak sokat vannak úton, egyre gyakrabban merülhet fel a kérdés: a vezetékes internetelérés mellett vagy helyett nem volna-e érdemes kipróbálni a mobilinternetet? A cégvezető, de akár a többi munkatárs is útközben vagy a következő tárgyalásra várva jól ki tudná használni a holtidőket, ha közben elolvashatná leveleit, böngészhetne az interneten.

A harmadik generációs mobilhálózatokon már olyan nagy sávszélesség érhető el, hogy üzleti célra is kényelmesen használható a mobilinternet. Mi lehet akkor az akadálya annak, hogy a vállalatok a napi üzletmenetükbe, az internet alapú kommunikációba a mobileszközöket is beépítsék?

A Vodafone-nál úgy tartják, hogy megfelelő tarifacsomagokkal kedvet lehet csinálni a cégeknek a mobilinternethez. A január végén bevezetett Üzleti Duóban négy különféle kombinációban csomagolták össze a mobil hang- és internetszolgáltatást. Az új termékekkel a kis- és középvállalatok mindennapi kommunikációját szeretnék megkönnyíteni.

A két magasabb kategóriájú csomag két sim-kártyát tartalmaz: az egyiket a telefonba (hangkapcsolat), a másikat a szélessávú usb-modembe (internetforgalom) kell helyezni. Az alapcsomagok egy simkártyát tartalmaznak. Ugyanakkor minden Üzleti Duó tarifához 100 megabájt internetopció is tartozik, amellyel a hangkártyán át, a mobiltelefonon keresztül is elérhető az internet. A havidíjak egy része minden csomagban lebeszélhető, csoporton belül az előfizetők ingyen beszélgethetnek. Vállalaton belül a különféle csomagok kombinálhatók.

A Vodafone alapvetően az 1-20 előfizetéssel rendelkező vállalatoknak szánja az Üzleti Duót. A számlázás az új díjcsomagoknál is másodperc alapú, tehát az ügyfél pontosan annyit fizet, ahány másodpercet beszél. Fontos eleme a négy díjcsomagnak, hogy minden időben és minden irányban ugyanazok a percdíjak érvényesek (belföldi, normál díjas hívásoknál). A vállalatoknak tehát a szoros üzletmenet mellett nem kell azzal foglalkozniuk, hogy mikor telefonáljanak, illetve milyen számot hívjanak.

A Vodafone-nál úgy vélik, hogy az Üzleti Duó nagyon újszerű a hazai piacon. Idő kell tehát hozzá, amíg a kis- és középvállalatok átgondolják és kiszámítják, hogy vajon a vezetékes internetelérés kiváltásaként vagy kiegészítéseként használják a mobilinternetet, illetve az összecsomagolt mobil hang- és internetszolgáltatást.

Mallász Judit

www.it-business.hu