Kis energiatudatossággal sokat spórolhatunk

2013.11.29. 08:44 Módosítva: 2013.11.29. 15:34
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
A vállalkozások energiahatékonysági beruházásai valódi versenyelőnyt jelenthetnek

Az Európai Unió országai az 1960-as években szembesültek olyan fogalmakkal, mint például az energiafüggőség, vagy a klímaváltozás. Mára mindaz, ami egykor könnyen, olcsón elérhető volt bárki számára, az utánunk érkező generációk erőforrásaink teljes felélését jelenti. Épp ezért, az autógyártók alacsony fogyasztású motorokat terveznek, a háztartási elektronika világából mindenki jól ismerheti az „A+” logóval ellátott hűtőket, az MVM Partner ZRt. pedig számos, a villamosenergia-kiadások optimalizálását és az energiahatékonysági beruházások sikeres megvalósítását elősegítő megoldást kínál a vállalkozások számára, emellett pedig a hazai mikro-, kis-, és középvállalatok körében energiatudatossági pályázatot hirdet.

Major György
Major György

Mindenki számára ismerős fogalom az energiahatékonyság vagy energiatudatosság. De mit is jelentenek ezek a kifejezések? És hogyan tudnak a költségeik csökkentésére kényszerülő vállalkozások akár a villanyszámlák felülvizsgálatával is spórolni? Milyen megoldásokat kínál az MVM Partner ZRt.?

Energiahatékonyság és energiatudatosság

Az energiahatékonyságot az egy főre jutó energiafelhasználás adja meg. Ezen érték tekintetében Magyarországon egyelőre lemaradás tapasztalható Nyugat-Európához képest.

A hazai kis- és középvállalkozások (KKV-k) sok esetben elavult rendszereket használnak, amelyek energiafelhasználása sokkal magasabb, mint korszerű társaiké. Vagyis a pékségben a kemence sokkal lassabban és több áramot felvéve melegszik fel üzemi hőmérsékletre, az irodában a légkondicionálás és a fűtés nem megfelelően kiépített, a hűtőházban korszerűtlen a szigetelés. Ezt felismerni energiatudatosság, tenni ellene, energiahatékonyság.

Energiahatékonyságról akkor beszélhetünk, amikor energiafogyasztásunkat felülvizsgáljuk, és annak felhasználási módját is tudatosan kalkulálva határozzuk meg. De mindez több is puszta számításnál. Szemléletmód, miszerint tudjuk, hogy környezetünket óvnunk kell, tudjuk, hogy a jövő generációinak is esélyt kell adnunk a teljes életre.

Az energiakereskedők és az energetikai cégek által nyújtott lehetőségek az energiaköltségek csökkentésére

Magyarországon még nem elterjedt az üzleti élet szereplőinek körében, hogy a szabad energiakereskedő választásnak köszönhetően minden üzleti és intézményi felhasználónak lehetősége van arra, hogy a piacon elérhető legkedvezőbb feltételekkel jusson energiához, így jelentősen csökkentheti az energiafelhasználásra fordított kiadásait.

Az energiakereskedő megválasztásán túl, mind a KKV-k, mind a nagyvállalatok élhetnek a különböző energetikai cégek által kínált lehetőséggel: szakmai tanácsadást és komplex szolgáltatási csomagokat vehetnek igénybe energiaköltségeik csökkentése érdekében.

A gazdasági válság minden piaci szereplőt a kiadások mérséklésére kényszerít, így komoly előnyt jelenthet a piacon, ha egy vállalat az energiafelhasználásra fordított költségeket érzékelhető mértékben tudja csökkenteni.

Sok esetben műszaki átalakítás nélkül érhető el megtakarítás

A legnagyobb hazai tulajdonú, a nagyvállalatok mellett kifejezetten a kis- és középvállalkozások számára is minőségi energiaszolgáltatásokat nyújtó vállalat az MVM Partner ZRt. az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. leányvállalataként olyan komplex, mégis személyre szabható szolgáltatásokat kínál, amelyek pénzben kifejezhető költségcsökkenést, energiatudatos felhasználást és így kézzelfogható versenyelőnyt biztosítanak. A vállalat azonban nem csak a piaci élet szereplőinek segít a környezettudatosabb működésben, hiszen önkormányzatok és közszolgáltató intézmények energiafelhasználásának racionalizálásában is részt vesz.

Az MVM Partner ZRt. felismerte, hogy a hazai vállalatok igénylik az energiatudatos megoldásokat. Ennek megfelelően a társaság támogatja a vállalkozásokat környezetkímélő megoldások alkalmazásában és kivitelezésében, valamint törekszik a megújuló energiák felhasználásával történő villamosenergia-termelés támogatására. Ezen célok elérése érdekében olyan innovatív termékekkel és szolgáltatásokkal bővítette kínálatát, mint a Zöldáram vagy az Áramőr (villamos energiával kapcsolatos audit és tanácsadás).

Ha egy KKV lépéseket kíván tenni az energiatudatos működés irányába, tehát már meghozta a döntést, miszerint csökkenteni szeretné energiafelhasználását, akkor az Áramőr szolgáltatás keretében az MVM Partner ZRt. szakértői

elemzik egy kijelölt időszak villamosenergia-számláit, szerződéseit, valamint a mérőt és annak közvetlen műszaki környezetét. A helyszíni mérések alapján készített jelentésben rámutatnak a veszteségpontokra és a veszélyforrásokra, valamint megoldási javaslatokkal élnek azok kiküszöbölésére. Ezen felül természetesen számszerűsítik a változtatásokkal elérhető megtakarításokat.

„Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy sok esetben műszaki átalakítás nélkül érhető el megtakarítás. A mérőhely és közvetlen környezetének felülvizsgálatával megelőzhetők bizonyos üzemzavarok, illetve az akaratlanul történő szabálytalan vételezéskor több esetben elkerülhető volt akár a szolgáltató által kirótt büntetés is.” – nyilatkozta Major György, az MVM Partner ZRt. értékesítési vezérigazgató-helyettese.

  

Az MVM Partner ZRt. díjazza az energiatudatosan működő vállalatokat

Az MVM Partner ZRt. egyik küldetése, hogy elterjessze a hazai vállalati és önkormányzati szereplők között az energiatudatosságot. Ezt nem csak gazdasági, versenyképességi szempontok, hanem a jövő generáció iránti felelősségvállalás miatt is kiemelkedően fontos feladatnak tekintik a vállalatnál, ezért pályázatot hirdetnek az energiatudatos vállalkozások számára.„Az MVM Partner ZRt. nem csak energetikai szolgáltatásaival kívánja segíteni a vállalkozások energiahatékony működését, hanem ezen felül külön díjazza is azokat a vállalatokat, amelyek már eddig is energiatudatosan működtek, s ebben a témában további erőfeszítéseket kívánnak tenni.” – mondta Major György.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.