226 millió ember nem tévedhet!

2014.11.17. 14:24 Módosítva: 2014.11.17. 16:36
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Megérkezett Magyarországra a Black Friday: hatalmas akciók csak 24 órán át

Évről évre mintegy 226 millió amerikai használja ki a Black Friday jelentette különleges akciókat, amikor korábban soha nem látott mértékű kedvezményeket vehet igénybe a legkülönfélébb termékek – okostelefonok, számítógépek, DVD-k, ruházati cikkek vagy videojátékok – megvásárlásakor. A magyar lakosság többsége mindezidáig csak távolról irigykedhetett a 20, 30 sőt akár 70%-os kedvezmények miatt, de a Black Friday az Extreme Digital jóvoltából idén végre Magyarországra is megérkezik!

A Black Friday, az amerikai Hálaadás ünnepét követő csütörtök évek óta az egyik legfontosabb nap a tengerentúli kiskereskedők naptárában, hiszen ekkor különleges akcióikkal óriási tömegeket tudnak becsábítani üzleteikbe. Az érdeklődés méretét jelzi, hogy 2011-ben a Black Friday napján és az azt követő hétvégén 226 millió amerikai összesen 52 milliárd dollár értékben költött.

Hazánkban a 2013-as 2,5% után idén becslések szerint mintegy 3-4% lehet az online kereskedelem részesedése a teljes kiskereskedelmi forgalomban. Habár a növekedés mértéke jelentős, még mindig jelentősen elmarad az olyan fejlett nyugat-európai piacok eredményétől, mint például Anglia, ahol a kiskereskedelmi forgalom egytizede már az interneten zajlik. Az online vásárlás népszerűsítése érdekében Magyarországon először az Extreme Digital vezeti be a tengerentúlon már ismert és nagy sikert aratott Black Friday napot idén november 21-én, amellyel kapcsolatos célja az, hogy néhány év alatt a nyugat-európai szintre, körülbelül 10%-ra tornázza fel az online szektor részesedését a kiskereskedelmi tortából.

A Black Friday olyan felhasználók számára is vonzóvá teheti az internetes vásárlást, akik korábban még sohasem, vagy csak nagyon ritkán éltek ezzel a lehetőséggel. Ennek oka, hogy egyetlen napon, azaz 24 órán át hatalmas, 20, 30, sőt 70%-os kedvezményekkel érhető el körülbelül 300-350 fajta termék, miközben a szállítás is ingyenes. Ezek közül a mobileszközök, azaz az okostelefonok, táblagépek és notebookok lehetnek mind a Black Friday, mind a karácsonyi szezon legnagyobb slágerei. Azonban emellett megjelentek olyan, korábban gyakorlatilag nem létező termékek is, amelyek népszerűsége szélsebesen nő. Leginkább az olyan, mobilalkalmazásokkal kompatibilis okos eszközök előretörése várható, amilyen például az okos mérleg vagy hangszóró. Sokak kedvence pedig a selfie-mániát meglovagoló selfie-állvány lehet, amellyel a korábbiaknál sokkal jobb önarcképek készíthetők.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.