Sámuel, Hajna
12 °C
23 °C

GRÁNIT Pay, elsőként Európában

2016.10.13. 11:11 Módosítva: 2016-10-14 16:36:45
GRÁNIT Bank legújabb innovációja, a GRÁNIT Pay Európában elsőként bevezetett új generációs banki mobiltárca szolgáltatás. A bankkártya néhány másodperc alatt az NFC képes mobiltelefonba költöztethető.

A GRÁNIT Pay Európában elsőként teszi lehetővé az újgenerációs technológián alapuló mobilfizetést. Milyen indokok alapján döntöttek a GRÁNIT Pay bevezetése mellett?

Siklós Jenő vezérigazgató-helyettes
Siklós Jenő vezérigazgató-helyettes

Siklós Jenő: A GRÁNIT Bank üzleti modelljének egyik alappillére a digitális fókusz, ezen belül is prioritást élveznek az okos telefonra optimalizált un. high-tech megoldások. Olyan korban, mondhatjuk a digitális ökoszisztéma korában élünk, amikor folyamatosan növekszik az internet használat, az okos telefonok aránya jelentősen bővül, miközben Magyarországon a bankkártyás fizetéshez használt un. POS terminálok kétharmada már alkalmas érintéses fizetésre. Ezeknek a körülményeknek az elemzése alapján döntöttünk a GRÁNIT Pay bevezetése mellett. Hiszünk abban, hogy a technológiai fejlődés adta lehetőségeket kihasználva, lehet kényelmessé, gyorssá, biztonságossá tenni a bankolást az ügyfelek részére.

A GRÁNIT Bank működésének kezdete óta törekszik arra, hogy folyamatosan új innovációkat nyújtson az ügyfelek részére és ebben az évben a GRÁNIT Pay az újdonság. 2012-ben vezettük be a Videóbankot, amely jószerivel ma is az egyetlen olyan banki megoldás, amelynek révén mobilon teljes értékű ügyfélszolgálatot nyújtunk videóbanki formában. A múlt évben elsőként vezettük be az ingyenes internetes kártya- és számlafigyelő üzeneteket (iSMS-ek), a szokványos költséges hagyományos sms-ek helyett és első volt a bank a GRÁNIT Lock funkció bevezetésében is, amellyel a bankkártya egyetlen gombnyomással nyitható és zárható, valamint módosíthatóak a fizetési limitek.

- A GRÁNIT Pay bevezetése a GRÁNIT Bank saját fejlesztése?

S.J.: A GRÁNIT Pay a MasterCard és a Bank szakértőinek közel egy éves munkája, a fejlesztés a MasterCard un. MDES új generációs technológiáján alapul. A GRÁNIT Bankban egy olyan elkötelezett csapat dolgozott a projekten, amely nemcsak képes volt különböző nemzetiségű szakértőket koordinálni USA-beli, indiai és dublini székhelyű tagokkal, de olyan fejlesztési kultúrát képviselt, amely ötvözi a hagyományos banki működésre jellemző biztonságra és konzervatív ügymenetre való törekvést, a Start up világra jellemző dinamikus, lendületes fejlesztési módszertannal.

- Ha jól értem a GRÁNIT Pay egy olyan termék, amelynek az a lényege, hogy mobil telefonnal lehessen fizetni?

S.J.: Igen, a GRÁNIT Pay-el, gyakorlatilag a mobiltelefonnal úgy lehet fizetni, mint a plasztik kártyával, az un. Pay Pass-os termináloknál. A GRÁNIT Pay valójában egy Androidos mobiltelefonba „költöztetett” bankkártya. A mostani fejlesztés során az egyik legfontosabb követelmény a fejlesztőkkel szemben az volt, hogy a plasztik kártya mobil telefonba „költöztetése” nagyon egyszerűen, gyorsan és biztonságosan elvégezhető legyen az ügyfelek által, és ezt a célt sikerült is megvalósítani. Így a digitalizálás másodpercek alatt lezajlik, attól számítva, hogy a bank ügyfele letölti a „GRÁNITeBank” applikációt és rányom a „Digitalizálás” gombra. Ezután már úgy használható az okostelefon, mint egy érintéses (PayPass technológiájú) bankkártya.

image001

- Mi jellemezi az újgenerációs mobilfizetési technológiát?

S.J.: Az újgenerációs mobilfizetésnél a digitalizálás nem igényli a telefon SIM kártyájának a cseréjét, a mobilalkalmazásban végrehajtott folyamat során a bankkártya úgy költözik azonnal az okostelefonba, hogy a telefon nem tárolja a virtuális kártyának a számát, hanem az teljes biztonságban különböző háttérrendszerekbe kerül.

- Milyen jövő előtt áll a mobilfizetés?

S.J.: Az internethasználat megállíthatatlan terjedése mellett egyre inkább a mobileszközökre optimalizált szolgáltatások forradalmát éljük. Ahogyan a mobiltelefonunkkal ma már sokkal több fotót készítünk, mint a hagyományos fényképezőgépünkkel, a várakozásunk szerint úgy fog teret nyerni a mobilfizetés is a hagyományos bankkártyás fizetésekkel szemben.

- Ezt a mobilfizetést csak a GRÁNIT Bank ügyfelei használhatják?

S.J.: Igen. Induló csomagunk segítségével bárki díjmentesen élvezheti az újgenerációs mobilfizetési megoldás előnyét korlátlan ideig, amennyiben 2016. december 31-ig legalább egy bankkártya digitalizálása megtörténik egy Androidos telefonon. Ehhez mindössze egy bankszámlát kell nyitni, amelyhez az első évben ingyenes és a számlanyitásnál azonnal átvehető Mastercard MOST bankkártyát is lehet választani.

- Mennyire biztonságos a fizetés a GRÁNIT Pay-jel?

S.J.: Ez az új generációs megoldás, biztonságban is komoly előrelépést jelent a korábbi mobilfizetési megoldásokhoz képest. Elsősorban azért, mert a virtuális, digitális bankkártya adatai, így a bankkártya száma sem tárolódik a telefonon, kizárólag a Mastercard nagybiztonságú rendszerei ismerik azt. A GRÁNIT Pay ezen felül további védelmi elemeket is alkalmaz: ugyanúgy, ahogy egy bankkártyánál is 5.000 Ft felett meg kell adni a PIN kódot, itt is meg kell ezt tenni. Fontos biztonsági újítás, hogy a felhasználó választhat olyan beállítási lehetőséget is, hogy a fizetéshez minden esetben fel kelljen oldani a telefon képernyőzárát.