Mária
-6 °C
-2 °C

Biztos elhelyezkedés...

2003.07.23. 08:05
Ahol a munkáltatók várnak - végre elindulnak az ügyfélszolgálati- és kapcsolati képzések
Minden az érettségi követően szakmát - és előtte képzést - választó emberben felmerül a kérdés, vajon a diplomával el lehet majd helyezkedni, s ha igen, mennyire biztosított a szakmai előrelépés vagy akár a munkakör hosszútávú jövője. Azoknak, akik beiratkoznak az egyébként államilag finanszírozott ügyfélszolgálati asszisztens képzésekre 2003 szeptemberében kizárólag a tanulásra kell koncentrálniuk.

Ügyfélorientált képzések

Napjainkban Magyarországon több mint 110 ezren dolgoznak ügyfélszolgálati munkakörben. Azonban ez a szám az európai arányok egyharmada. Nem véletlen tehát, hogy a várhatóan még inkább felerősödő munkaerőpiaci igények miatt szakemberek, nagyvállalatok - többek közt az OTP Bank, a Westel, a Pannon GSM, a Marketlink és az Awaya Kft - oktatási intézményekkel karöltve összefogtak és megteremtették a hazai iskolarendszerű ügyfélkapcsolati szakma képzési feltételeit. (Tették ezt azért, mert az igény miatt a képzett munkavállalóknak szinte biztos az elhelyezkedése.) Megalapították a program szellemi központjának számító Humán Erőforrás Szakképzési Támogató Közhasznú Alapítványt (www.hea.hu), amely a kidolgozta a 10 éves képzési koncepció alapjait.

Unikális képzés - Call center asszisztes

A BKF Szakmai Akadémia - mely egyike a képzési program részt vevő néhány iskolának - az integrált ügyfélkapcsolatok asszisztense képzést (call center assztisztens) indítja el államilag finanszírozott formában 2003 szeptemberétől. Hazánkban közel 300 call center működik, mintegy 10 ezer alkalmazottal, azonban ez a szám is dinamikusan növekszik, hiszen változatos, ügyfélcentrikus munkakör komoly kihívást és perspektívát jelenthet. (A call centerek küldetése az, hogy tökéletesítik a telefonos kommunikációt a szervezetek és ügyfeleik között). A BKF Szakmai Akadémia - az Optima Fide Kft. együttműködésével - olyan szakemberek képzését vállalja komoly gyakorlati óraszámot tartalmazó oktatással, akik többek közt egyszerre képesek magyar vagy idegen nyelven kiszolgálni az ügyfeleket, értékesítést előkészíteni, marketingkutatásokat lebonyolítani, információkat gyűjteni és kezelni.

Egy képzés - két diploma

Miután a hivatalos, OKJ jegyzékben szereplő, állami oklevelet biztosító call center képzés is része a BKF Szakmai Akadémia kínálatának, a leendő hallgatók a képzést kétnapos kommunikációs, készségfejlesztő tréninggel kezdik meg. Ezzel növelik tudásukat, erősíthetik emberi készségeiket, és tovább kamatoztathatják értéküket a munkaerő piacon, amellett, hogy a záróvizsga állami diplomáján kívül egy másik oklevélhez is hozzájutnak. A BKF Szakmai Akadémia diákjainak továbbá lehetőségük van helyben ECDL vizsgát tenni, amit természetesen komoly számítástechnikai oktatás előz meg. Miután a BKF SZA oktatási filozófiája szerint a nyelvoktatás prioritást élvez, a hallgatók helyben élvezhetik az Origo és Euro nyelvvizsgaközpont előnyeit.

BKF Szakmai Akadémia - az érettségi utáni szakképzés akadémiája

További részleteket a BKF Szakmai Akadémia integrált ügyfélkapcsolatok asszisztense képzéséről - és további 23 képzésről - az ingyenes tájékoztató kiadványából lehet szerezni, ami akár online is megrendelhető (www.bkf.hu vagy e-mailen szki@bkf.hu).