Sportos vezetés terepen és aszfalton egyaránt

2003.08.06. 08:14
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
A Land Rover legkisebb modellje, a Freelander legerősebb változata a Freelander V6, amely fantasztikus menettulajdonságaival és a Freelanderekre jellemző kiváló terepjáró képességeivel tűnik ki kategóriatársai közül.

A Freelander igazán élvezetesen vezethető aszfalton, valóban személyautós kényelemmel, ugyanakkor megbirkózik az olyan nehezebb tereppel is, amely a kevésbé autentikus terepjárókat térdre kényszerítené. Ezt bizonyítja, hogy a Freelander V6-ot a New Yorkban startoló G4 kalandtúra első szakaszán is használják, sőt a Safari Rally előtt hat Land Rover Freelander csatlakozott a Ford World Rally Car csapathoz. A Safari Rally a leghosszabb és a legnehezebb verseny a rally évadban. A csapat versenyzői a terepjárókat a pályák bejárására használták, hogy a verseny előtt megismerkedjenek az útvonallal és a körülményekkel. Mind a hat Freelander 4,000 km-es távot teljesített nagy sebességgel, három nap alatt. Sőt, a megbízható angol márka legkisebb típusának is köszönhető, hogy a közelmúltban Nagy-Britanniában a BBC népszerű Top Gear autós műsora nézőinek telefonos szavazatai alapján a Land Rover lett "Minden Idők Legnagyszerűbb Autója".

#alt#A 2,5 literes V6-os benzines változatot csak automata váltóval rendelhetjük, de a váltás kedvelői kihasználhatják a Steptronic funkciót, ami a fokozatok közti kézi kapcsolást is lehetővé teszi. Erre azonban csak szélsőséges esetekben lehet szükség, mert a 177 lóerős, 240 Nm nyomaték leadására képes motor tökéletes összhangban van az automata váltóval, a Freelander modellen felhasznált multiplex technikának köszönhetően. Ez a technika rendkívül nagy adattömegek gyors és megbízható átvitelét valósítja meg egy olyan vezetékrendszeren keresztül, amely sokkal egyszerűbb, mint bármely ennek megfelelő hagyományos vezetékköteg.

#alt#A V6-os változat az erőteljesebben formázott és megnagyobbított első lökhárítóról és hűtőrácsról ismerhető fel, két évvel ugyanis ezelőtt az új erőátviteli rendszerhez illeszkedően teljesen újratervezték a jármű orr-részét, hogy az jobban tudja kezelni a megváltozott ütközésbiztonsági tulajdonságokat, míg a jármű belső terébe nagyobb légzsákok, terheléskorlátozóval ellátott új első biztonsági övek és módosított biztonsági öv-előfeszítők kerültek. A lopásbiztonságot a BMW-ben nagy sikerrel debütált EWS intelligens indításgátló rendszer biztosítja.

A Freelander kétféle karosszériaváltozatban, 3- és 5 ajtós kivitelben kapható. Az 5 ajtós változat csomagtere 546 literes és a hátsó ülések ledöntésével 1319 literre bővíthető, ami igen tekintélyes csomag, vagy sportfelszerelés szállítását teszi lehetővé.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.