Informatikai menedzsment üzleti szemmel

2004.06.11. 10:17
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Budapest, 2004. június 10. - A HP stratégiájának középpontjában az informatika és az üzletmenet összekapcsolása iránti elkötelezettség áll, hogy a széles körű infrastrukturális és integrációs ismereteket minél több cégnél tudja kamatoztatni, az ügyfelek teljes megelégedése mellett. Ezért az informatikai folyamatok üzletközpontú megközelítését helyezte fókuszba az adaptív felügyeleti megoldásairól szóló konferencián. A rendezvény alkalmat adott arra is, hogy megalakulhason az IT Service Management Forum hazai szekciója.

Az IT Service Management Forum (itSMF) (magyarul: Informatikai Szolgáltatásmenedzsment Fórum) az informatikai szolgáltatásmenedzsmenttel foglalkozó, gyártóktól teljesen független, non-profit nemzetközi szervezet. Célja az informatikai szolgáltatásokat használó, létrehozó és üzemeltető szakemberek, vállalatok és szervezetek összefogása, a tapasztalatok megosztása és a bevált megközelítések honosítása. A szervezet 1991-ben alakult meg Angliában, s ma már húsz tagszervezete van szerte a világon, Ausztráliától Brazíliáig, Kanadától Dél-Afrikáig. A huszadik - épp a napokban megalakult - tagszervezet a magyar lett, a frissen csatlakozott közép-európai uniós tagországok közül elsőként. "A szolgáltatásmenedzsment szó hallatán legtöbben az informatikai eszközök üzemeltetésére, a hagyományos infrastruktúra menedzsmentre gondolnak. Itt azonban sokkal többről van szó, a folyamatok, emberek és technológiák egységéről", adott tájékoztatást Aidan Lawes, az itSMF International főtitkára.

A szolgáltatás menedzsmentbe tartozik a szolgáltatástámogatás, amely a leginkább technológiaközpontú része e területnek, valamint a szolgáltatásbiztosítás, amely során az informatikai szolgáltatások létrehozásának, mérésének, és pénzügyi vonzatainak kezelése történik.

"A szolgáltatásmenedzsment fókuszában az informatikai szervezet által nyújtott szolgáltatások állnak. Ebben a megközelítésben az informatikai szervezet feladata az, hogy e szolgáltatásokat minél magasabb szinten biztosítsa a felhasználóknak: kiszámítható, mérhető és számon kérhető módon", mondta a főtitkár.

Az itSMF mindazokat a magánszemélyeket és szervezeteket, IT szakembereket és döntéshozókat várja a szervezetbe, akik napi munkájuk során szembesülnek az informatikai menedzsment gondjaival, folyamataival. A helyi szervezet jelentősége éppen abban áll, hogy a magyar viszonyokat ismerő szakemberek együttgondolkodása révén speciális magyar helyzetre szabott megoldások alakulhatnak ki. További információk a www.itsmf.hu honlapon találhatók.

Néhány szó a HP-ről

A HP (NYSE, Nasdaq: HPQ) a magánfelhasználóknak, vállalatoknak és különféle intézményeknek szánt technológiai megoldások globális szállítója. Kínálata az informatikai infrastruktúra, a személyi számítástechnikai és hozzáférési eszközök, a globális szolgáltatások, illetve a képalkotási és nyomtatási megoldások piacait fogja át. A vállalat összesen 74,7 milliárd dollár árbevételt ért el a legutóbbi negyedik pénzügyi negyedévben. A HP-ről és termékeiről a http://www.hp.com és a http://www.hp.hu címen olvasható bővebb tájékoztatás.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.