Árpád
-1 °C
9 °C

Kamu képekkel tudósítottak a cunamiról

2005.01.12. 17:16
A tekintélyes indiai és kanadai lapok egy 2002-es kínai szökőárról készült képekkel hatották meg olvasóikat. Később elnézést kértek.
Hamis, nem a cunamiról készült fotókat közölt számolt tekintélyes lap a szökőárról beszámoló anyagaikban még január elején. Az ismeretlen forrásból származó, drámai képek ugyan valóban árhullámot ábrázolnak, de nem a december 26-ai délkelet-ázsiairól, hanem egy 2002-es kínai árhullámról készültek.

#alt#
A Calgary Herald december 30-ai címlapja
Többek között az egyik legnagyobb angol nyelvű indiai lap, a Times of India (TOI) és a kanadai Calgary Herald is címlapon hozta le a kínai árhullámról készült képeket január elején, de átvették a képeket ausztrál és német médiumok is.

Nem gyanakodtak eléggé

Az AsiaMedia portál információi szerint a képeket a TOI számára egy tekintélyes, félig állami indiai hírügynökség, az India Reménysége (PTI) szállította, úgy állítva be őket mint a katasztrófa pillanataiban, Thaiföldön és Srí Lankán készült fényképeket. A képek forrását a hírügynökség Bangalore-i irodája nem jelölte meg.

A Calgary of Herald egy calgaryi segélyszervezet vezetőjét jelölte meg forrásul, és különösebben nem kutakodott a képek hitelessége miatt, bizonyára azért, mert annyi, hasonlóan megrázó kép készült turisták által, írja az üggyel ugyancsak foglalkozó Editor&Publisher amerikai magazin.

Annak ellenére, hogy lehozták a képeket, a tekintélyes lapoknak gyanúsak lehettek a forrás nélküli képek. A Calgary Herald és a Times of India másnap elnézést is kért olvasóitól, miután elismerték, hogy a kínai cunamiról készült képeket publikálták.

A képek egyébként azóta is köröznek az interneten és az elektronikus postaládákban.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Értékeljen, nyerjen!

Van kedvenc légitársasága? Írja meg véleményét itt!