Moszkvai metróbaleset: két embert őrizetbe vettek
Egy váltókezelőt és a főnökét gyanúsítják azzal, hogy hanyagságuk vezethetett a moszkvai metró történetének legsúlyosabb műszaki balesetéhez - közölte az MTI.
Gyásznap
A szerencsétlenségnek 22 halálos áldozata van, köztük két külföldi, egy kínai és egy tádzsik állampolgár. Az orosz egészségügyi tárca közlése szerint 217 utas sérült meg, közülük 150 embert 18 moszkvai klinikára szállították. Nyolc sérültnek kritikus, 47-nek súlyos az állapota. A sebesültek között is vannak külföldiek, ukrán, moldovai, tádzsik, üzbég, illetve kirgiz állampolgárok. Szergej Szobjanyin főpolgármester szerdára gyásznapot hirdetett Moszkvában. Az orosz főváros lakói virágokat visznek és mécseseket gyújtanak a Park Pobedi és a Szlavjanszkij bulvar nevű metróállomásoknál.
Az orosz szövetségi nyomozó bizottság (SZKRF) bejelentette, hogy két embert őrizetbe vettek a közlekedésbiztonsági szabályok megsértése miatt. A hatóság honlapján elhelyezett közlemény szerint egyikük a metrósínek állapotára felügyelő szolgálat vezetője, a másik a sínfelügyelő beosztottja.
A nyomozás adatai szerint május végétől azon a pályaszakaszon, ahol a keddi súlyos baleset történt, megkezdték egy elterelő pályaszakasz és az ahhoz tartozó váltóberendezés megépítését. A fejlesztésbe több vállalkozót és alvállalkozót vontak be, amelyek munkáját a metró két munkatársa ellenőrizte. Az SZKRF szerint az építés során a váltóberendezést általános, 3 milliméteres vezetékkel rögzítették, amely elszakadt. Emiatt siklott ki a szerelvény három vagonja a Szlavjanszkij bulvar megállótól 200 méterre. Az egyik vagon teljesen szétroncsolódott.
A lenta.ru orosz hírportál közlése szerint a nyomozók azt feltételezik, hogy az egyik gyanúsított elmulasztotta megvizsgálni a váltót. A több tonnás metrószerelvények okozta rezgés miatt a berendezés kioldódhatott, a síneket átállította és az alagút falának irányította a súlyos balesetet szenvedett szerelvényt. Az első kihallgatáson a váltó állapotáért felelős metrós elismerte, hogy nem ellenőrizte a váltó állapotát.
A szerencsétlenség elsődleges okának eddig azt tartották, hogy a feszültség váratlan esése miatt a biztonsági rendszer hamis vészjelzést adott ki, és a szerelvény vezetője talán emiatt fékezett. Más feltételezések szerint a kisiklott vagonok futóműszerkezetével, a kerekek felfüggesztésével lehetett probléma.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.