További Külföld cikkek
- Vörös listára helyezhetik az Interpolnál a Magyarországra menekült lengyel miniszterhelyettest
- Új külügyminisztert nevezett ki a szíriai vezetés
- Az Egyesült Államok felajánlotta segítségét a németországi terrortámadás kivizsgálásához
- A volt skót igazságügyi miniszter is megszólalt a Lockerbie-merényletről
- A szerb elnök bejelentette: Moszkvába utazik az uniós kormányfő, aki összekapott Zelenszkijjel
Megszakadt a földi összeköttetés azzal a repülőgéppel, amely magyar idő szerint éjjel egykor kellett volna, hogy megérkezzen Indonéziából Szingapúrba. Az AirAsia QZ8501-es járatán 162 ember tartózkodott – írta a BBC. A hírt az AirAisa a Twitteren erősítette meg. A fapados gép egy háromórás út kétharmadánál tűnt el, négy és fél órányi útra elég üzemanyaggal.
Az Airbus 320-200-as kapitánya korábban rossz időről jelentett, ezért a Surabayából Szingapúrba tartó repülő pilótái engedélyt kértek arra, hogy eltérjenek a kijelölt útvonaltól. A gép a Reuters szerint 9750 méter magasan repült, amikor engedélyt kért, hogy 11500 méterre emelkedjen, hogy elkerülje a felhőket.
A kapcsolat ekkor veszett el, még Indonézia légterében, Borneó szigetéhez közeledve, amikor a gép 10 ezer méter magasan járt. Djoko Murjatmodjo, az indonéz közlekedési minisztérium légiközlekedési vezetője szerint a gép nem küldött vészjelzést.
A szomszédos Szingapúr és Malajzia egyaránt azonnal felajánlotta segítségét. A képen egy szingapúri C-130-as repülőgép, mely részt vesz a keresésben. Nem találtak semmit, a sötétedés mellett ráadásul az időjárási viszonyok sem voltak kedvezőek.
Az indonéz alelnök szerint valószínű, hogy a gép lezuhant, de arról nincs pontos információ, hogy hol. Hétfőn felújítják a kutatást a roncsok után, több hajóval és az eddiginél nagyobb területen - közölte sajtótájékoztatóján Juszuf Kalla a Ria Novosztyi szerint.
Az indonéz közlekedési minisztérium közzétette a repülőgép felszállását tanúsító dokumentumot, mely szerint 8296 kg üzemanyag volt a gépen (jóval több, mint az úthoz szükséges mintegy 5200 kilogramm).
Az Airbus bejelentette: kapcsolatban állnak a légitársasággal, és minden segítséget megadnak az AirAsia-nak. Közleményükből kiderül: a gép 23 ezer órát repült körülbelül 13 600 úton.
Tapasztalt pilóta vezette
A kapitányt és elsőtisztet is tapasztalt szakembernek ismeri a légitársaság. Az Indonesia AirAsia 49 százalékban a malajziai AirAsia csoport tulajdona, a többi részvény helyi befektetők kezében van. A csoport vállalatai megtalálhatók a Fülöp-szigeteken, Thaiföldön és Indiában is. Fapados malajziai szolgáltatásának indulása, azaz 2002 óta még nem veszített el repülőgépet.
A légitársaság jelentése szerint 155 utas és hétfős személyzet utazott a gépen. Ebből 155 fő indonéz, három dél-koreai, egy-egy szingapúri, malajziai, brit és francia. Az utasok között 16 gyerek és egy csecsemő is volt a fedélzeten.
Köszönjük, hogy gondolnak rájuk, imádkoznak értük. Erősnek kell maradnunk.
– írta a Twitteren Tony Fernandes, a légitársaság igazgatója, aki Surabayába sietett. Teo Chee Hean szingapúri miniszterelnökhelyettes is ellátogatott az utasok családtagjaihoz, akik híreket várnak a Changi repülőtér kettes terminálján. Az AirAsia ázsiai járatai az eltűnt gép ellenére menetrend szerint közlekednek tovább. A RIA Novosztyi szerint
Barack Obama amerikai elnököt Hawaii-on töltött szabadsága alatt értesítették a gép eltűnéséről.
Megint maláj gép
Malajzia repüléstörténetének legtragikusabb éve az idei: március 8-án a Kuala Lumpurból Pekingbe tartó járata tűnt el nyomtalanul, 239 emberrel a fedélzetén.
Július 17-én pedig Donyeck felett lőtték le az oroszbarát szeparatisták a társaság MH17-es járatát, amelyen Amszterdamból Kuala Lumpurba 298 ember tartott. A tragédiákat senki sem élte túl.