Ágnes
-13 °C
0 °C

Több pénzzel kártalanítják a légiutasokat

2003.12.20. 14:03
A légitársaságokat korlátozó, az utasokat védő rendszert léptet életbe az Európai Unió 2005-től. Az Európai Parlamentben elfogadott törvény szerint a jelenleginél kétszer akkora kárpótlás jár azoknak, akik a légitársaság hibájából nem férnek fel olyan gépre, melyre érvényes menetjeggyel rendelkeznek.
Az Európai Parlament elfogadta a repülőgépek utasainak kártalanításáról szóló új rendszert: a szabályozás a késésekre és a túlfoglalásból eredő problémákra vonatkozik, s ez utóbbi esetben gyakorlatilag megkétszerezi az utasok számára fizetendő kárpótlást. Az új rendszer 2005-től lép életbe és az összes olyan járatra vonatkozik (ideértve a chartergépeket is), amelyeket európai uniós légitársaságok közlekedtetnek, illetve azokra is, amelyeket bármely légitársaság közlekedtet az EU országai között.

Kártérítést kell fizetni

A túlfoglalások esetén (nagyon gyakori, hogy a légitársaságok több helyfoglalást adnak ki egy-egy gépre, mint ahány férőhelyes az - így akarván bebiztosítani magukat a lemondások ellen, s bízva abban, hogy úgysem jelenik meg mindenki az induláskor) a cégeknek meg kell próbálniuk önként jelentkezőket találni az utasok között, akik különböző engedmények fejében hajlandóak későbbre halasztani útjukat.

Ám ha még így is maradnak olyan utasok, akik érvényes jeggyel rendelkeznek, s mégsem férnek fel a gépre, akkor a légitársaságnak az út hosszától függően 250-600 euró kártérítést kell fizetnie számukra. Emellett fel kell ajánlania, hogy visszatéríti jegyének költségét, vagy átcseréli a jegyet egy későbbi járatra, s ebben az esetben a várakozás időtartamára étkezést és szükség esetén szállodai szobát biztosít.

Köteles étkezést biztosítani

A járat törlése esetén ugyanilyen kárpótlást kell nyújtani a hoppon maradt utasoknak, kivéve, ha ezt a törlést a légitársaságtól független események (például kedvezőtlen meteorológiai körülmények) okozzák.

Késéskor a légitársaság köteles étkezést biztosítani az utasoknak, s ha szükséges, szállodai szobát is, transzferrel együtt. Emellett az utasok a légitársaság költségén személyenként két-két telefonbeszélgetést bonyolíthatnak (vagy faxolhatnak, illetve e-mailezhetnek.) Ha pedig a késés meghaladja az öt órát, akkor az utasok kérhetik jegyük árának teljes visszatérítését.

Paphos képekben

Ciprusi fotók, fantasztikus élmények. Nézd meg most!

US Virgin Islands

Sosem láttál még ilyen gyönyörű helyet!